DIMARTS 12 DE MARÇ

Aquest va ser un dels dies que mai oblidarà l’alumnat de l’IES L’Estació de primer de Batxillerat que participem en el projecte Erasmus+ junt amb l’institut Lycée L’Escaut de Valenciennes, una localitat ubicada en la regió d’Hauts-de-France, al nord del país gal.

Vam començar el matí preparant jocs a l’institut perquè estigueren preparats per a l’arribada dels nostres companys francesos, que després rebríem amb una mescla d’entusiasme i nervis, que a poc a poc s’anaven a convertir en energia per a començar aquesta gran experiència.

Aquesta va ser una vesprada que constava de jocs que ens van fer trencar el gel i conèixer-se, una xicoteta presentació sobre el nostre sistema educatiu, ja que és diferent al seu, i una picadeta en companyia de les famílies, la qual va ajudar aquestes a entrar en contacte amb els francesos que pròximament acollirien.

DIMECRES 13 DE MARÇ

Aquest matí, hem visitat l’institut i hem fet una observació de les classes per tal que l’alumnat francés conega en primera persona el nostre sistema educatiu. Després hem caminat fins al poble i hem muntat al campanar per a veure les vistes i conéixer la seua història. Més tard hem anat a l’Ajuntament i ens ha rebut el regidor d’Educació i Esports, Ferran Gandia.

També els hem donat a conéixer la nostra gastronomia: hem dinat una bona paella al Nac i per a finalitzar hem provat la monjàvena.

De vesprada, hem fet una visita per Ontinyent, en què l’alumnat de l’IES L’Estació els hem mostrat no sols la ciutat, sinó també les diferents festes locals. La visita ha finalitzat al Mirador, on hem disfrutat d’un bon gelat del Polero.

DIJOUS 14 DE MARÇ

Com cada matí, aquest dijous 14 de març hem anat a l’institut on, juntament amb l’alumnat francés, hem esperat l’arribada de l’autobús que ens ha portat fins a Bocairent.

Amb els professors Sergio Gandia i Júlia Sanchis, que ens han fet de guies, hem visitat diferents llocs de la localitat veïna: les Covetes dels Moros, la Cava de Sant Blai, la plaça de bous, la plaça de l’Ajuntament, el mirador i els carrers del poble.

En finalitzar la visita a Bocairent, hem anat al Pou Clar a dinar, a descansar i a refrescar-nos una miqueta. Les companyes i el company francés no s’han pogut resistir i han acabat ben remullats.

Finalment, amb les forces recuperades hem anat al Polero on hem gaudit dels seus granissats.

DIVENDRES 15 DE MARÇ

El divendres eixim a les 9.15h d’Ontinyent cap a València. En arribar a la capital, ens hem dirigit a la Plaça de la Mare de Déu, on hem esmorzat. Després, hem caminat pel centre, hem donat a conéixer a l’alumnat francés un altre aspecte del nostre patrimoni: les falles. Així mateix, hem visitat llocs emblemàtics de València com són la plaça de la Reina, el Micalet, la plaça Redona o el Mercat Central. Ja era la una del mig dia, aleshores hem anat a la plaça de l’Ajuntament per a esperar la mascletà. Quin espectacle! Quines emocions!

Seguidament, hem agafat l’autobús per a anar a la platja a dinar. Cadascú havia preparat alguna cosa típica de la nostra gastronomia i hem dinat d’allò més bé a la vora de la mar.

Després, hem tingut temps per a fer algunes compres i algunes persones han aprofitat per a banyar-se a la platja.

Per a finalitzar el dia hem anat a l’Albufera, on hem gaudit d’un meravellós passeig amb barca, contemplant el paisatge i la posta del sol.

Tornem a casa, ja de nit i cansats, però contents i satisfets del dia tan bonic que hem passat.

DISSABTE 16 DE MARÇ

El dissabte hem tingut l’oportunitat de passar més temps amb els i les nostres corresponents de Valenciennes ja que hem pogut gaudir d’un dia en família.

A les 17h hem acudit al Centre Cultural Caixa Ontinyent, on ha tingut lloc la cloenda de l’estada. D’una banda, entre tots i totes i organitzats en grups mixtes d’alumnat de Valenciennes i d’Ontinyent, hem presentat el producte final de la mobilitat a Ontinyent. D’altra banda, hem realitzat una avaluació de l’estada, en què cadascú ha pogut expressar allò que més i allò que menys li ha agradat d’aquests dies i la veritat és que ha sigut molt emotiu. Després, hem sopat al bar La Tasca per acabar de passar l’últim dia junts.

DIUMENGE 17 DE MARÇ

Amb les maletes a punt i el cor encollit, aquest matí a les 9.15h ens hem reunit de nou, juntament amb les nostres famílies, per tal d’acomiadar-nos de l’alumnat francés. Ha estat un moment ple de llàgrimes ja que, tot i que en menys d’un mes ens retrobarem a Valenciennes, no podíem deixar de pensar en els vincles que hem establert entre nosaltres, en tot el que hem fet junts durant aquests dies a Ontinyent, en l’acollida que les nostres famílies han donat als nostres corresponents i en la petjada que ens deixa per sempre aquesta experiència tan enriquidora que hem viscut gràcies al programa Erasmus+.