Palmito.project

Dijous que ve 29 de juny a les 18:30h serà l’estrena del documental “Palmito.project” en el Teatre del Mercat d’Aldaia.

El documental forma part d’un programa de col·laboració de l’àrea de joventut Gent Jove de l’Ajuntament d’Aldaia amb l’IES Salvador Gadea. Aquest programa tenia com a objectiu recuperar la memòria de les dones que van treballar des de casa i de forma “submergida” en el sector del palmito d’Aldaia. Aquestes dones, enteladores en la seua majoria, van impregnar les seues llars i la memòria dels seus habitants amb les olors, els sons i els utensilis propis del gremi.

El projecte ha tirat endavant amb la col·laboració dels Departaments d’Economia, Música i Informàtica, i el suport inicial de Geografia i Història i Valencià.

L’acte serà presentat per alumnat de primer de batxillerat, i comptarà amb la presència de les quatre palmiteres coprotagonistes, en representació de totes les dones que van treballar des de les seues cases en la indústria del palmito. Així mateix, la BSO serà interpretada en directe per alumnat de quart i podrem escoltar la lletra en la veu de la cantautora La Sesi.

Gràcies Cecilia i Luis per fer possible aquesta bogeria.

Laura Gabarda
Departament d’Economia

Ací podeu vore el documental complet del projecte: