Procediments de Batxillerat / Convalidació d’optatives

D’acord amb el calendari establert per la LOMLOE i per la disposició transitòria primera del Decret 108/2022, de 5 d’agost, pel qual s’estableixen l’ordenació i el currículum de batxillerat, en el curs acadèmic 2022- 2023 conviuen dos desplegaments curriculars, un per a cada curs de batxillerat.

Així doncs, per al primer curs, s’atén a tot allò que fa referència el Decret 108/2022, de 5 d’agost de 2022, pel qual s’estableixen l’ordenació i el currículum de batxillerat.

I, per al segon curs, s’està al desplegament curricular del Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell, pel qual estableix el currículum i desenvolupa l’ordenació general de l’educació secundària obligatòria i el batxillerat a la Comunitat Valenciana. I, per a l’avaluació, la promoció i la titulació del segon curs, s’atén al desplegament del RD 984/2022, de 16 de novembre, pel qual es regulen l’avaluació i la promoció en l’Educació Primària, així com l’avaluació, la promoció i la titulació en l’Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat i la Formació Professional, d’acord amb les disposicions transitòries del RD 243/2022, de 5 d’abril, pel qual s’estableixen l’ordenació i els ensenyaments mínims del batxillerat.

Trobareu aquests apartats més especificats en la Resolució de 12 de juliol de 2022, del secretari autonòmic d’Educació i Formació Professional, per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres que imparteixen Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat durant el curs 2022-2023, a l’apartat 7.2, que fa referència al batxillerat.

Des de la secció de Batxillerat del Servei d’Ordenació Acadèmica, us informem que ja estan disponibles tots els models de procediments en la nostra pàgina web: https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/procediments

1. Procediment de convalidacions i exempcions. En aquest cas, hi ha 3 models: el model A1 per a primer de batxillerat, el model A2 per a segon de batxillerat i el model B per ambdós cursos. Per al primer curs de batxillerat, les convalidacions s’ajusten al projecte de modificació del RD 242/2009, donat que des del Ministeri d’Educació i Formació Professional ens han confirmat que aquest és publicarà al llarg del primer trimestre. En el document adjunt estan les instruccions al respecte.
  2. Repetició voluntària de 2n de batxillerat. Hi ha un model amb la documentació requerida en el qual s’indica on s’ha de remetre per registre d’entrada.
  3. Canvi de modalitat en batxillerat. Aquest és l’únic procediment a tramitar a través d’OVICE. Trobareu la informació relativa, la sol·licitud general i els models segons si l’alumne/a canvia al promocionar o canvia en repetir segon.
  4. Canvi de llengua estrangera. El canvi d’idioma ha de ser sol·licitat per escrit davant de la direcció o la titularitat del centre educatiu per l’alumne o alumna, si és major d’edat, o en cas contrari, pel pare, mare, tutor o tutora legal. Trobareu la informació dels documents que cal adjuntar i enviar per registre d’entrada al Servei d’Ordenació Acadèmica de la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació.
  5. Cursar únicament determinades matèries per estudis simultanis de 5é o 6é d’Ensenyaments Professionals de música o dansa. En el model es diferencia si és per a primer o per a segon de batxillerat.

La pàgina web per accedir a aquesta documentació és la següent: https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/bachillerato