El nostre centre ha acollit amb gran entusiasme una nova sessió del Seminari Jean Monnet, una iniciativa destinada a la formació del professorat en temes relacionats amb les institucions europees i la seva rellevància en l’educació. En aquesta ocasió, el seminari ha comptat amb la destacada presència de Vicent Marzà, qui ha oferit una ponència enriquidora sobre la importància d’apropar les institucions europees a la ciutadania.



L’acte va començar amb una introducció sobre el currículum de Vicent Marzà, posant en relleu la seva trajectòria en el món de la política i l’educació. Marzà, qui ha estat també conseller de la Generalitat Valenciana durant vuit anys i actualment és eurodiputat en el Parlament Europeu, amb el seu estil proper i dinàmic, va compartir amb el professorat assistent anècdotes i va reflexionar sobre el paper que juguen les polítiques europees en la formació de les futures generacions.
Després de la ponència, es va obrir un torn de preguntes i debat, en què els assistents van poder plantejar qüestions i reflexions sobre la temàtica abordada. L’intercanvi d’idees va ser especialment enriquidor, ja que va permetre explorar diferents perspectives sobre com traslladar aquests coneixements a l’aula.
El professorat assistent va manifestar el seu agraïment per la qualitat del seminari i per l’oportunitat de compartir experiències en un espai de formació i reflexió. Com a record de la jornada, es va fer entrega d’un obsequi commemoratiu a Vicent Marzà, en reconeixement a la seva valuosa aportació.
Des de l’IES Ribalta volem expressar el nostre agraïment a tots els participants i organitzadors per fer possible aquesta experiència d’aprenentatge i intercanvi. Continuarem treballant per oferir espais de formació que enforteixin el vincle entre l’educació i la construcció d’una ciutadania europea conscient i participativa.