ERASMUS+ 23/24. FRANCESC PONS I CHRISTIAN SANCHIS A FINLÀNDIA.
Francesc Pons i Christian Sanchis, professors de la família professional “Activitats físiques esportives”, es troben a la ciutat de *Seinäjoki (Finlàndia), on realitzen “Formació per observació (Job Shadowing)” en el centre de formació professional “SEDU”. Els nostres professors, realitzaran una immersió en el prestigiós sistema educatiu finlandés. Gaudiran de la ciutat i del seu entorn.
ERASMUS+ 23/24. VÍCTOR SERRANO A FINLÀNDIA.
Víctor Serrano del Cicle Formatiu de Grau Superior de Desenvolupament de Projectes d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluïds, es troba a Seinäjoki (Finlàndia), on realitza pràctiques Erasmus a l’ empresa Superwatti, dedicada a instal·lacions elèctriques. Així mateix, està gaudint de l’experiència de conèixer un altre país, una altra cultura i una altra forma de treballar.
Primera Mobilitat d’Alumnat en grup de l’IES Rascanya Erasmus +
Emoció màxima dels 14 alumnes/as de 2n i 3r ESO del nostre centre que viatgen a Urbino (Itàlia) per a viure una experiència d’intercanvi amb l’institut IC Pascoli. S’allotjaran amb alumnat del centre Pascoli, i participaran en diverses activitats en el centre i fora d’ell. Per descomptat coneixeran el meravellós enclavament, amb visites i activitats culturals.
Nueva aventura Erasmus+ de l’IES Rascanya
IC Pascoli de Urbino (Italia). 15 alumnos y alumnas pasarán con nosotros una semana, realizando actividades tanto dentro de como fuera del instituto. disfrutaran de un recorrido por el centro de la ciudad, visitando muchos de los lugares emblemáticos de la mano de dos guías muy especiales: Ester y Joan.
- Projecte de formació professional de grau mitjà. Número de conveni de subvenció Erasmus 2022-1-ES01-KA121-VET-000059832 . Assignació pressupostaria 15.237€ .
Mobilitats acordades dins aquest projecte:
- Sis estudiants de segon de cicle mitja faran un mes de pràctiques FCT en empreses proporcionades pels nostres socis europeus.
- Un professor/a que imparteix mòduls de formació professional de grau mitjà farà una formació d’aprenentatge per observació (job Shadowing) en un institut europeu.
- Dos professors que imparteixen mòduls de professional de grau mitjà faran un curs de formació de màxim 3’5 dies en una entitat europea certificada.
-
Projecte d'educació escolar. Número de conveni de subvenció Erasmus 2022-1-ES01-KA121-SCH-000059817. Assignació pressupostaria 18.398€ .
Mobilitats acordades dins aquest projecte:
- Cinc alumnes de la ESO o Batxiller visitaran un institut europeu per a portar a terme un projecte de col·laboració. Duració 7’2 dies. Igualment, rebrem la visita d’alumnes i professors de l’institut visitat
- 2 alumnes de la ESO o Batxiller faran una estada formativa en un institut europeu. Duració 24’5 dies.
-Dos professors/es que imparteix ESO o Batxiller de faran una formació d’aprenentatge per observació (job Shadowing) en un institut europeu per determinar. Duració 6 dies.
- Tres professors que imparteix ESO o Batxiller faran un curs de formació de màxim 6 dies en una entitat europea certificada.
- No enquadrat en cap projecte concret.
- Acollirem a algun professor o professora d’alguns dels nostres socis europeus en formació per observació en el nostre institut fent un programa formatiu on entraran en distintes classes a observar la forma de treballar dels nostres professors i professores.
- Col·locarem alumnes dels nostres socis europeus en pràctiques formatives en centres de treball (FCT)amb les nostre empreses associades.
- Amb els alumnes dels nostres socis europeus, que venen a València a fer pràctiques en les nostres empreses associades, farem algun tipus d’activitat tècnica o cultural amb els nostres alumnes, dins de les nostres aules o tallers o fora de l’institut.
Projectes
- Professional, personal and linguistic learning in France II. 2019-1-ES01-KA102-061655 . Amb el soci : Lycée des Métiers de l’Eco-Construction et du Bâtiment de Montpellier, França
– Tres estudiants de segon de cicle mitja de l’IES Rascanya faran un mes de pràctiques FCT en França.
– Un professor o professora acompanyarà els alumnes durant tres dies a l’inici de la mobilitat per acompanyar-los a França , resoldre totes les qüestions de l’allotjament i signar documentació amb l’empresa.
– Un professor o professora acompanyarà els alumnes durant tres dies al final de la mobilitat per fer realitzar l’avaluació de les pràctiques i acompanyar-los de tornada a València.
Període: de principis de Març a principis d’Abril 2020.
El projecte “Aprenentatge professional, personal i lingüístic a França II” enquadrat en els programes Erasmus + KA102 , és el segon projecte de promogut pel IES Rascanya-Antonio Cañuelo per als nostres cicles de grau mitjà de formació professional.
Aquest projecte va a permetre’ns aconseguir uns objectius tals com millorar la inserció laboral dels nostres estudiants, així com la millora de les habilitats lingüístiques, les capacitats professionals i potenciar el creixement personal i intercultural dels participants.
Finalment, no podem deixar de costat l’objectiu sempre present en la filosofia del nostre centre des de la seua creació que aquest projecte fomentarà, la contribució a l’enfortiment d’una vertadera ciutadania europea, on alumnes descobriran els valors culturals dels país visitat i prendran consciència del potencial que té el mercat laboral únic
- Staff mobility for training between Programme Countries . 2019-1-ES01-KA103-061656
-Dos professors de cicles superiors realitzaran una estància formativa en algun país de la comunitat europea durant 4 dies. Període durant el curs escolar.
Període: de principis de Març a principis d’Abril 2020.
El nostre professorat millorarà en coneixements metodològics i tècnics. En l’àrea de formació professional, gràcies a aquestes mobilitats, podrem contrastar les diferències entre la formació professional dual a Europa i a Espanya, açò ens aportarà una nova visió en la qual recolzar-nos per a millorar el nostre propi sistema de FP Dual.
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2019-1-ES01-KA103-061656
Renewable sources of energy – our chance for clean air in Europe. 2018‐1‐PL01‐KA229‐051245_5
Durant els curs 2019-20, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo està participant en un associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus + KA229
Dins d’aquesta associació escolar, a més del nostre institut, participaran escoles de Zywiec (Polònia), Catània (Itàlia), Estambul (Turquia) i Leinstrand (Noruega). El projecte que anem a desenrotllar s’anomena “Fonts d’energia renovable- Oportunitats per per netejar l’aire en Europa” i consistirà, entre altres activitats, en fer jornades en cada institut relacionades amb una o varies fonts d’energia renovable.
En totes aquestes jornades participaran 4 alumnes i 2 professors de totes les escoles participants del projecte, a més d’experts de les matèries a tractar. Realitzarem visites a empreses i instal·lacions d’energies renovables i visites culturals.
Durant el present curs 2019-20 queden per realitzar les següents jornades:
-
- Dos professors i quatre alumnes, preferentment de FP Bàsica i cicles de grau mitjà, aniran a l’institut Gungoren Mesleki Egitim Merkezi en Istanbul, Turquia durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Període Octubre 2019 .
- Dos professors i quatre alumnes preferentment de FP Bàsica i cicles de grau mitjà, aniran a l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formativo-educatives. Període Maig 2020.
- Cooperation for innovation in building automation systems. 2019-1-BE02-KA229-060265_2
Durant els cursos 2019-20 i 2020-21, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo va a participar en una associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus + KA229
Dins d’aquesta associació escolar, a més del nostre institut, participen escoles de Hasselt (Bèlgica), Seinäjoki (Finlàndia) i Palma de Mallorca(Espanya). El replicas relojes projecte que hem posat en marxa s’anomena “Cooperation for innovation in building automation systems” i consisteix, entre altres activitats, en fer jornades en cada institut relacionades amb els sistemes d’automatització de habitatges i edificis que estan implantats als distints països europeus.
Durant el present curs 2019-20 es van a realitzar les següents jornades
-
- Tres professors i quatre alumnes, preferentment de segon de batxiller, aniran a l’institut Hast Katholiek Onderwijs Hasselt en Hasselt, Bèlgica durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Període Febrer 2020.
- Tres professors i quatre alumnes, preferentment de primer de batxiller, aniran a l’institut per determinar durant les jornades de Bélgica, durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Període aproximat Maig 2020.
- Professional, personal and linguistic learning in France . 2018-1-ES01-KA102-047304 . Partner: LYCEE DES METIERS BARTHELEMY THIMONNIER en L’Arbresle, France.
– Dos estudiants de segon de cicle mitja d’electricitat faran un mes de pràctiques FCT en França. Període tercer trimestre.
– Un professor o professora del departament d’electricitat farà una estància formativa a França durant una setmana. Període tercer trimestre
El projecte “Aprenentatge professional, personal i lingüístic a França” enquadrat en els programes Erasmus + KA102 , és el primer projecte de promogut pel IES Rascanya-Antonio Cañuelo per a un dels nostres cicles de grau mitjà de formació professional.
Aquest projecte va a permetre’ns aconseguir uns objectius tals com millorar la inserció laboral dels nostres estudiants, així com la millora de les habilitats lingüístiques, les capacitats professionals i potenciar el creixement personal i intercultural dels participants.
El nostre professorat millorarà en coneixements metodològics i tècnics. En l’àrea de formació professional, gràcies a aquestes mobilitats, podrem contrastar les diferències entre la formació professional dual a França i a Espanya, açò ens aportarà una nova visió en la qual recolzar-nos per a millorar el nostre propi sistema de FP Dual.
Finalment, no podem deixar de costat l’objectiu sempre present en la filosofia del nostre centre des de la seua creació que aquest projecte fomentarà, la contribució a l’enfortiment d’una vertadera ciutadania europea, on professors i alumnes descobriran els valors culturals dels païs visitat i prendran consciència del potencial que té el mercat laboral únic
- Staff mobility for training between Programme Countries . 2018-1-ES01-KA103-047312
-Dos professors de cicles superiors realitzaran una estància formativa en algun país de la comunitat europea durant 4 dies. Període durant el curs escolar. Maria José Martinez i Carles Mateu han fet la estància formativa en Hast Katholiek Onderwijs en Hasselt, Belgica, en el mes de maig.
- Renewable sources of energy – our chance for clean air in Europe. 2018‐1‐PL01‐KA229‐051245_5
Durant els cursos 2018-19 i 2019-20, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo participarà en un associació escolar enquadrada dins dels programes Erasmus +.
Dins d’aquesta associació escolar, a més del nostre institut, participaran escoles de Zywiec (Polònia), Catània (Itàlia), Estambul (Turquia) i Leinstrand (Noruega). El projecte que anem a desenrotllar s’anomena “Fonts d’energia renovable- Oportunitats per per netejar l’aire en Europa” i consistirà, bàsicament, en fer jornades en cada institut relacionades amb una o varies fonts d’energia renovable.
Les jornades que es realitzen en el nostre institut estaran enfocades als panells solars fotovoltaics i tèrmics. En Noruega es treballarà la força del vent i la biomassa. En Itàlia, les jornades estaran enfocades a la energia hidroelèctrica. En Turquia, l’aprenentatge es focalitzarà en les connexions i dispositius d’energies renovables dels edificis i habitatges. I per últim, Polònia posarà el focus en la geotèrmia i les plantes d’energia mixta.
En totes aquestes jornades participaran 4 alumnes i 2 professors de totes les escoles participants del projecte, a més d’experts de les matèries a tractar. Realitzarem visites a empreses i instal·lacions d’energies renovables i visites culturals.
- Francisco Javier Abad Alonso i Daniel Brigido Diego aniran els dies 24, 25,.26, 27 i 28 d’Octubre de 2018 a l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formativo-organitzatives .
- Dos professors y dos alumnes preferentment de FP Bàsica, aniran a l’institut IIS «FERMI EREDIA» en Catania, Itàlia durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Periode aproximat Decembre 2018
- Totes les escoles participats en el projecte venen a les jornades organitzades en Valencia
- Dos professors y dos alumnes preferentment de FP Bàsica, aniran a l’institut Skjetlein vgs en Leinstrand, Noruega durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Periode aproximat Juny de 2018
- Dos professors y dos alumnes preferentment de FP Bàsica, aniran a l’institut Gungoren Mesleki Egitim Merkezi en Istanbul, Turquia durant cinc dies a unes jornades formativo-educatives. Període aproximat Octubre 2019 .
- Dos professors y dos alumnes preferentment de FP Bàsica, aniran a l’institut Zespol Szkol Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Zywcu, en Zywiec, Polònia a unes jornades formativo-organitzatives. Període aproximat Maig 2019.
- Daniel Brigido Diego assistirà a Toledo els dies 15 i 16 d’Octubre de 2018 a unes jornades formatives sobre la gestió dels projecte KA229.
- Carles Mateu assistira el 25 d’Octubre de 2018 a unes jornades informatives sobre projectes KA229 a la Conselleria d’Educació de Valencia
- No enquadrat en cap projecte concret.
- Un o dos professors aniran a jornades formatives organitzades pel Sepie o la conselleria d’educació sobre programes europeus. Període durant l curs escolar 2018-19
Grup d’alumnes d’electricitat viatgen a Alemanya en programa Erasmus
Sis alumnes del segon de grau mitjà d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques han participat a una mobilitat de grup del programa Erasmus 2024-1-ES01-KA121-VET-000225761. Els sis alumnes del nostre institut, acompanyats de dos professors, han anat durant la setmana del 18 al 22 de novembre 2024 a la ciutat de Kiel, Alemanya. Allí han participat d’un programa … Llegir mes
IES Rascanya en Irlanda
Un grup d’alumnat de 3° i 4° ESO i 1° Batxillerat ha gaudit d’una setmana d’immersió lingüística en Athlone (Irlanda). El nostre alumnat ha conviscut amb una família irlandesa alhora que ha assistit a classes d’anglès en una escola local. Visitar llocs de rellevància històrica en la vida de l’illa i realitzar activitats com a … Llegir mes
Procés de selecció d’alumnes del cicle mitjà d’electricitat per a participar les mobilitats de grup del curs 2024/25
El present curs 2024/25, l’IES Rascanya-Antonio Cañuelo continua la senda de la internacionalització i excel·lència, oferint la possibilitat als nostres alumnes, de Formació Professional de segon grau mitjà del cicle d’instal·lacions electrotècniques i automàtiques, de participar en el projecte Erasmus de mobilitats de grup número 2024-1-ES01-KA121-VET-000225761 En el projecte portarem a terme un treball de … Llegir mes
ERASMUS+ 23/24. JOSÉ VICENTE CATALUÑA, JUAN FRANCISCO PEDROSA, I IVÁN MARTÍN A BELGICA.
José Vicente Cataluña, Juan Francisco Pedrosa e Iván Martín, professor i alumnes dels Cicles Formatius d’Electricitat i Electrònica es troben a Bèlgica. Juan Francisco Pedrosa e Iván Martín, alumnes de segon curs de Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques es troben a la ciutat de Hasselt (Bèlgica), on realitzen pràctiques Erasmus a … Llegir mes
ERASMUS+ 23/24. ROSA ANA FRASQUET, ALBA YADIRA, Y KEVIN ESNEIDER A FRANÇA.
Alba Yadira, y Kevin Esneider, alumnes dels cicles formatius de grau mitjà de instal·lacions i manteniment i instal·lacions elèctriques i automàtiques, junt a la professora Rosana Frasquet, es troben a França Alba Yadira, alumna de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Mitja d’Instal·lacions Calorífiques, es troba a la ciutat de Montpellier (França) on realitza … Llegir mes
ERASMUS+ 23/24. Francesc Pons i Christian Sanchis a Finlàndia
Francesc Pons i Christian Sanchis, professors de la família professional “Activitats físiques esportives”, es troben a la ciutat de Seinäjoki (Finlàndia), on realitzen “Formació per observació (Job Shadowing)” en el centre de formació professional “SEDU”. Els nostres professors, realitzaran una immersió en el prestigiós sistema educatiu finlandès. Gaudiran de la ciutat i del seu entorn.
ERASMUS+ 23/24. Víctor Serrano a Finlàndia
Víctor Serrano del Cicle Formatiu de Grau Superior de Desenvolupament de Projectes d’Instal·lacions Tèrmiques i de Fluïds, es troba a Seinäjoki (Finlàndia), on realitza pràctiques Erasmus a l’ empresa Superwatti, dedicada a instal·lacions elèctriques. Així mateix, està gaudint de l’experiència de conèixer un altre país, una altra cultura i una altra forma de treballar.
Primera Mobilitat d’Alumnat en grup de l’IES Rascanya Erasmus +.
Emoció màxima dels 14 alumnes/as de 2n i 3r ESO del nostre centre que viatgen a Urbino (Itàlia) per a viure una experiència d’intercanvi amb l’institut IC Pascoli. S’allotjaran amb alumnat del centre Pascoli, i participaran en diverses activitats en el centre i fora d’ell. Per descomptat coneixeran el meravellós enclavament, amb visites i activitats … Llegir mes
Procés de selecció per professors i professores per a la concessió d’una beca de mobilitat Erasmus+
Es convoca procés de selecció de professors i professores de l’IES RASCANYA-ANTONIO CAÑUELO per a la concessió d’una beca de mobilitat ERASMUS+ per a formació en països de la unió europea en modalitat aprenentatge per observació (JOB SHADOWING). Es convoca procés per a la selecció de: Un professor/a que estiga impartint cicles de grau mitjà … Llegir mes