25 de novembre: del Dia Internacional contra la Violència vers les dones

Des de molt abans del 25 de novembre de 1960, quan el dictador dominicà Trujillo va ordenar el seu brutal assassinat de les germanes Mirabal, la violència contra les dones ha estat present en les societats humanes impedint, per tant, el seu desenvolupament just i digne.

Aquesta realitat va començar a ser visibilitzada per l’Assemblea General de les Nacions el 1999, quan va aprobar la celebració, cada 25 de novembre, del Dia Internacional contra la Violència vers les dones, però encara s’ha de treballar molt per a evitar els diferents tipus de violència que es exercida contra les dones.

Per a reivindicar aquesta data i condemnar totes les situacions que actuen contra la integritat i dignitat de les dones, el nostre centre se sumarà a les celebracions.

Així, durant aquests dos mesos, s’han dut a terme tallers en tots els grups d’ESO sobre micromasclismes, el mite de l’amor romàntic i la violència de gènere. A més, les sessions de tutoria han tractat aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i la violència contra les dones. Inclús la música de canvi d’hora tracta sobre la necessitat d’acabar amb la violència masclista. D’altra banda, al centre s’ha organitzat un grup motor d’alumnes que participaran activament en els diferents actes i activitats del centre, com per exemple elaborar cartells, eslògans i manifests, organitzar actes i actuar com a transmissors de les necessitats de l’alumnat, tant cap als responsables del centre educatiu com cap a les associacions i serveis municipals.

Per tant, la coordinació de Convivència i Igualtat, juntament amb companyes i companys de Cicles Formatius i ESO, hem organitzat els següents actes:

– En primer lloc el proper dilluns dia 19, de 12:10 a 13:05, l’alumnat de Cicles Formatius passarà, per totes les aules, fent la difusió de les activitats i actes planificats al voltant d’aquest tema, i també realitzant una tasca de sensibilització.

– El mateix dia 23 de novembre, els grups de 4t d’ESO també participaran en uns tallers sobre violència contra les dones, desenvolupat per una psicòloga infantil d’un Centre d’acollida de dones maltractades.

– Finalment, us convidem a totes i a tots als actes que es realitzaran el mateix divendres 23 de novembre a l’hora de l’esplai, al pati junt a la cantina, concretament un ball realizat per alumnes de 4t d’ESO i la lectura d’un manifest.

Treball de camp realitzat pel cicle d’atenció a la dependència

El divendres 19 d’Octubre en la programació del mòdul de teleassitència estava plantejada una eixida denominada Treball de Camp per part del grup de 2TAPSD denominant cicle formatiu de grau mitja tècnic d’atenció en situació de dependència.

La eixida va començar a les 8:15 del mati i va finalitzar a les 9:50 , dintre del mòdul corresponent.

Malgrat els núvols que hi havia es va realitzar l’activitat. Va acudir tota la classe i a més en molta participació.

Els objectius d’aquesta eixida són:

  • Eixir del àmbit habitual de classe.
  • Conèixer el terme de Pedreguer, és a dir , el medi comunitari.
  • Treballar habilitats educatives. -Desemboirar-nos amb activitats d’aire lliure.
  • Activar la ment per a les pròximes classes.
  • Capturar imatges del cel , per a una pròxima lectura i escriptura en el blog de la classe.

L’activitat es va realitzar per complet en molta gana i participació per part de tots. Per part de tota la classe: ens agradaria que es tornara a realitzar més vegades.

Breu comentari de les impressions de les alumnes de CFGM :

La Eixida va ser 24/10/18 per el voltant de Pedreguer vam estar comentant cada cosa que veiem que era històrica,com on bevien els burros ,també vam parlar de el riu que com arribava l’aigua a les cases i al polígon. Vam tractar sobre temes com el tipus de regadius que s’utilitzaven abans, tipus de plantes,tipus d’arbres. Desprès vam estar per el poble ,vam descansar una mica i vam continuar cap a l’institut.

Com a tasca vam realitzar unes fotos per publicar en el blog de la classe.Vam anar per els camins del voltant del institut.

Signat per

Rut i Jaquelin

Tallers coeducatius

 

TALLER DEL MITE ROMÀNTIC

Mite de l ‘amor romàntic” Els mites de la “mitja taronja”, la “fidelitat”, l’“exclusivitat”, la “gelosia”, la “passió eterna”…fan que siga necessari revisar el concepte “amor” en els/les adolescents, per ser el punt de partida de les relacions de parella i/o els primers enamoraments, sent indispensable utilitzar l’estratègia de la coeducació entre els/les jóvens en pro de relacions afectivo-sexuals sanes.

Taller de construcció i deconstrucció dels rols i estereotips hegemònics que defineixen la masculinitat. A partir de dinàmiques s’aprofundeix en el treball personal individual dels i les participants per tal de comprendre millor les diferents formes d’existir i relacionar-nos.

Es buscarà entendre i identificar l’ideal d’allò que acotem per masculí tradicional, identificant quins valors, actituds i situacions estan dificultant la incorporació dels hòmens i les dones davant la idea d’igualtat i las pràctiques que es construeixen des d’un ideal masculí.

Cada Taller és impartit por dues expertes en la matèria i tenen una durada d’hora i mitja.

El Taller inclou un quadern de pràctiques i activitats que complimenta l’alumnat.

DIA D’IMPARTICIÓ DIMARTS 16 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO D

11:15-13:05 2N ESO A

MICROMASCLISME/MICROVIOLÈNCIA

Se tracta de visibilitzar conductes en què reproduïm patrons basats en privilegis masculins. Per altra banda, com elles, les dones, resten importància o acaben cedint d’acord allò que els hòmens són així o simplement per evitar el conflicte. Es projectaran diversos vídeos per a una posada en comú de les situacions i qüestions personals, que sembla que no tenen major transcendència, però que realment són manifestacions de masclisme i de la desigualtat.

Es tracta de proporcionar recursos per a possibilitar i fomentar el treball sobre el micromasclisme i la importància de la coeducació en general per a l’alumnat participant del taller, a través de la informació sobre conceptes, procediments i actituds..

Cada Taller és impartit por dues expertes en la matèria i tenen una durada d’hora i mitja.

DIA D’IMPARTICIÓ DIVENDRES 19 D’OCTUBRE

08:55-10:45 2N ESO B

11:15-13:05 2N ESO C

JORNADA DE FORMACIÓ AMB LA ONCE

El passat divendres 15 de setembre, l’alumnat del 1er curs CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència va realitzar una jornada de formació emmarcada en el projecte d’Aprenentatge-Servei “Donant suport al moviment”. Es tracta de la segona edició, doncs aquest projecte es va encetar el curs passat donant molt bons resultats. Consisteix en donar suport a una alumna de 1er de Batxillerat amb ceguesa total en l’aula d’Educació Física.

El que es persegueix amb aquest projecte és donar una atenció personalitzada a l’alumna, afavorir el seu progrés a l’aula d’Educació Física i oferir-li l’oportunitat de conèixer i de relacionar-se amb altres alumnes del centre. Respecte a l’alumnat del cicle, el que es pretén és que desenvolupe actituds, coneixements i habilitats per atendre a una persona amb diversitat funcional visual. Amb això també s’està donant la possibilitat de millorar les habilitats socials de tots i totes les alumnes i fins i tot de crear nous vincles afectius. A més, amb aquest projecte també es vol potenciar la creació de llaços de col·laboració, d’una banda, entre diversos departaments del centre i per una altra, entre el centre i altres institucions de l’entorn socioeducatiu.

La jornada formativa va consistir en una xerrada on es van explicar les bases del projecte, es va donar informació sobre la ONCE i també es va facilitar a l’alumnat pautes bàsiques de com comunicar-se i com guiar a una persona invident. En la xerrada van participar Sandra Tarin, professora d’Educació física al centre, María Nieves Martín, professora especialista de la ONCE, Marina Falgàs, professora del cicle, Ivan Garcia, alumne del cicle que va participar el curs passat en el projecte i per últim, Eva Riera, l’alumna de 1er de Batxillerat amb ceguesa a la que es donarà suport l’alumnat.

A continuació un professor especialista de CRE Alicante, Joaquin Cuadrado va impartir un taller de formació/sensibilització en les instal·lacions esportives del municipi, que va donar la possibilitat a l’alumnat del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència de poder vivenciar com se sent una persona que manca de visió quan ha de desplaçar-se o quan realitza diverses activitats físiques i esportives. L’alumnat també va poder posar en pràctica les estratègies i els consells donats, de com guiar i donar suport a una persona cega durant aquestes activitats.

Volem agrair la col·laboració de la ONCE per facilitar-nos aquesta jornada de formació!

 

 

BANC DE LLIBRES 2018/19

ELS LLIBRES DEL CURS NOU S ́HAN D ́ARREPLEGAR DINS DE LES SEGÜENTS DADES I HORARI:

DIMECRES,DIJOUS I DIVENDRES
5, 6 i 7 DE SETEMBRE 2018
HORARI DE 10 A 1(MATÍ) I DE 5:30 A 7:30(VESPRADA)

RECORDEU QUE SÓN MARES, PARES i TUTORS LEGALS ELS RESPONSABLES D ́ARREPLEGAR ELS LLIBRES I DE SIGNAR LA SEUA ENTREGA.

ACTIVITATS I CONVIVÈNCIA ENTRE ADIMA I EL CFGM D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA

L’alumnat i professorat del CFGM d’Atenció a persones en situació de dependència i usuaris/es i professionals de l’Associació de Persones amb Discapacitat de la Marina Alta (ADIMA) hem realitzat fins a quatre encontres durant aquest curs 2017/2018.

Hem tingut l’oportunitat de compartir, a més d’algun que altre esmorzar elaborat per l’alumnat del cicle, algunes activitats com tallers de pasqua, de musicoteràpia, de risoteràpia o artteràpia entre d’altres.

Leer más

Activitat sensibilitzadora AMADEM i IES Pedreguer

Coincidint amb la proximitat de la celebració del dia de l’Orgull Boig (20 de maig) usuaris i usuaries del taller d’art d’Amadem van realitzar activitats conjuntament amb l’alumnat del CFGM d’Atenció en persones en situació de dependència de l’IES Pedreguer. Primer es va projectar el documental d’AMADEM (CERCA DE LA SALUT MENTAL) en l’institut i en finalizar es va realitzar un debat amb els usuaris i les usuaries que van assistir. Aquests van poder donar a l’alumnat una visió de primera mà sobre la seva experiència en el rodatge del documental i les activitats que realitzen en AMADEM, així com la seva situació vital abans i després de conèixer l’associació. La segona activitat realitzada va ser una intervenció plàstica en Els Pòrxens de Pedreguer. Va consistir en una instal·lació sensibilizadora al centre del poble. Amb teles i fils es va simular un mar del que volen barquets de paper i naveguen ocells. De la peça penjaven a més teles i cintes amb frases relacionades amb la salut mental.

Leer más

Visita aprosdeco centre ocupacional de La Xara

Aprosdeco és una associació sense ànim de lucre que des de 1974 treballa per a millorar la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional Intel·lectual.

Actualment gestiona el Centre Ocupacional de La Xara. En el Centre Ocupacional La Xara tenen com a objectiu una atenció integral mitjançant programes que fomenten el desenvolupament personal, a més d’ afavorir a la seua integració laboral i social mitjançant activitats per aconseguir el millor benestar per a la persona així conduint-los a una vida més autònoma i normalitzada.

Leer más