25 de novembre. Dia internacional per l’eliminació de la violència contra les dones.

Al llarg de tota la setmana hem realitzat moltes activitats per visibilitzar aquest greu problema:

TRENCANT FRONTERES.

Hem projectat una sèrie de documentals i curts respecte a la no-violència de gènere, sent un d’ells «Trencant Fronteres» que treballa els micromasclismes socials. Posteriorment es va obrir un debat per sensibilitzar sobre aquest problema que cal erradicar.

ELLS SÍ!

Fer visibles models de masculinitats positius, homes propers a ells i a elles, els quals a través de relacions igualitàries que respecten, cuiden, estimen, acompanyen… ofereixen un bon exemple de comportaments no sexistes ni discriminatoris.

LA PORTA VIOLETA SONA!

Des del departament de música s’han treballat diferents cançons, entre elles “La Puerta Violeta” de Rozalén que l’alumnat ha cantat i tocat amb els ukeleles.

A més durant tota la setmana del vint-i-cinc de novembre van sonar diferents cançons en contra de la violència de gènere a la megafonia del centre per senyalar els diferents canvis de classe.

MANIFEST DEL DIA 25 DE NOVEMBRE

Per commemorat aquest dia, i posar en relleu el seu significat, es va llegir un manifest des de la megafonia del centre per a totes les classes.

EL BATEC DE LES PAPALLONES (COEDUCAXARXA)

A proposta del coeducaxarxa, al qual estem adscrits des d’aquest any a través de la Coordinació d’Igualtat i Convivència, d’institucionalitzar la Papallona com a símbol de la no-violència de gènere, repartirem uns fulls violeta on l’alumnat de tot l’IES dibuixaren una papallona i la van emplenar amb una frase en contra de la violència de gènere.
El dia 25 de novembre alumnes de 3r visitaren el centre social Real Blanc van penjar les papallones realitzades al nostre institut perquè queden a la vista de tota la gent.