Convivència i mediació

Vídeo del nostre PIIE Con-Vivim

Programa alumnat-tutor

manos_cuadrado-1024x708

El programa alumnat-tutor junta parelles d’alumnes de 1r i 3r d’ESO que tindran trobades setmanals per tal de recolzar-se tant social com acadèmicament. També es faran trobades lúdiques amb periodicitat trimestral, fent activitats i dinàmiques de coneixement i cohesió.

Objectius:

• Millorar la convivència al centre.
  • Previndre l’assetjament escolar.
  • Facilitar la incorporació al centre de l’alumnat de 1r ESO.
  • Empoderar i responsabilitzar a l’alumnat de 3r ESO.

Professorat responsable:

Fran Villanua

Alicia Sales

Tomàs Pallarès

Maria Villalta

Mediació

Captura de Pantalla 2021-02-08 a les 17.22.27

En què consisteix una mediació?

Una mediació consisteix en què unes persones neutrals o mediadors ajuden a dues persones en conflicte a gestionar-lo i resoldre’l a través de la comunicació i l’expressió de necessitats d’una manera pacífica.

Objectius:

• Millorar la convivència al centre
  • Facilitar la gestió dels conflictes
  • Ajudar en el procés de resolució dels conflictes
  • Instaurar una cultura de la Pau i la no-violència

Com demanem una mediació?

Una mediació la pot demanar qualsevol membre del centre: alumnat, tutor/a, professorat, Cap d’estudis, … Fent-la arribar a l’equip de mediació compost per Fran Villanúa, Pau Hernández i Alicia Sales. Després ens posarem en contacte amb les persones implicades.

Pasos d’una mediació?

Una mediació és voluntària i sempre es respecta la confidencialitat.

Es tracta de què les persones en conflicte expliquen per torns quin és el problema i, després, proposen solucions fins que s’arribe a un acord satisfactori per ambdues parts.

Professorat responsable:

Fran Villanua