I setmana dels Primers Auxilis de l’IES Gilabert Centelles de Nules, curs 2024

Dins del Projecte d’Esport Activitat Física Salut s’ha organitzat la primera setmana de primers auxilis de l’IES Gilabert Centelles, en la qual s’han desenvolupat 3 tipus d’activitats:

– Projecte d’aprenentatge servici: en el qual l’alumnat de Batxillerat, ha creat materials i ha fet classe a l’alumnat de 1r de l’ESO, iniciant-los en els primers auxilis.

– Dins del pla de transició de Nules, Moncofar i la Vilavella: Xarrada de Creu Roja a les famílies de 6é de Primària i resta de comunitat educativa. En la qual s’ha practicat la RCP, com actuar davant una obstrucció de via aèria i en cas d’hemorràgies.

– Aprenentatge per racons de primers auxilis: Creu Roja ha creat 2 racons, per a repassar d’una banda la RCP amb ninots digitalitzats, que donen informació sobre el ritme de compressió, profunditat i descompressió. I d’altra banda, han explicat com actuar davant OVACEs i han mostrat com és una ambulància per dins.

En estes jornades, també a col·laborat en AMPA de l’IES Gilabert Centelles, que ha obsequiat amb un kit de primers auxilis a totes les famílies assistents a la xarrada, agraint-se també la difusió realitzada per l’Escola de Famílies de Nules.