Metodologies actives al cicle d’educació infantil. La formació professional en contacte amb el món del treball

Al nostre centre apostem per una Formació Professional en contacte amb la realitat. La formació de l’alumnat, d’acord amb la nova Llei de Formació Professional, ha d’estar el més en contacte possible amb el context de treball real.

Per això, des del Departament de Serveis Socioculturals, fa ja uns quants cursos que s’està utilitzant la metodologia de treball per projectes inter-modulars. Es conjuga la formació teòrica amb l’aplicació pràctica de la mateixa, superant l’estructura de mòduls (equivalents a assignatures) per tal de treballar per Resultats d’Aprenentatge. Es busca que l’alumnat integre coneixements teòrics que corresponen a àrees de saber diferents, desenvolupant una proposta pràctica, tal com ho haurà de fer posteriorment al món del treball.

Aquest tercer trimestre, l’alumnat de 1er curs del cicle formatiu de Tècnic/a Superior en Educació Infantil, està treballant en la creació d’ambients d’aprenentatge per a nens i nenes de les aules de 2 i 3 anys de diferents col·legis de Nules. El grup del matí està finalitzant el projecte, mentre que el grup de la vesprada es troba en la primera fase del mateix. El projecte consisteix en el disseny i elaboració de tots els materials necessaris per a la creació d’una aula, preparada específicament per a l’estimulació i l’activitat educativa dels xiquets i xiquetes. Es desenvolupen sessions d’una hora amb cada grup, en les quals els nens i nenes realitzen joc lliure, mentre el nostre alumnat observa i dona suport, si cal, a la seua activitat exploratòria i lúdica. Les primeres sessions amb les aules de 2 i 3 anys dels CEIPs Jaume I i Nou Pedro Alcázar, i l’aula de 3 anys del CEIP Cervantes, es varen desenvolupar la passada setmana. L’alumnat de la vesprada està preparant la seua proposta per tal d’acollir els infants a finals d’este mes de maig.

L’experiència és valorada molt positivament tant per l’alumnat i professorat participant, com per les educadores i mestres dels col·legis que ens han acompanyat. Moltes gràcies als xiquets i xiquetes i a les seues educadores per estar sempre disposades a col·laborar amb nosaltres.