ALUMNES DE 3r D’ESO DE L’IES MONTSERRAT ROIG PARTICIPEN EN LA COMPETICIÓ Up! Steam3

Un total de 75 alumnes de 3r d'ESO de l'IES Montserrat Roig repartits en 7 grups de treball participen en la tercera edició de Up! Steam3. Aquesta competició bat rècords d'inscripció amb la participació de més d'un centenar de centres escolars i de més de 2445 alumnes i alumnes de la Comunitat Valenciana integrats en 301 equips.

El Consell Social de la UPV, que organitza Up! Steam3, considera que la iniciativa contribueix a despertar la vocació tecnologia i científica dels més joves, especialment en les xiquetes. Segons les previsions de la Comissió Europea, en 2025 caldrà cobrir set milions de llocs de treball vinculats directament amb aquestes disciplines,

Up! Steam 3 és una competició entre col·legis i instituts de la Comunitat Valenciana en la qual han de desenvolupar productes, eines, prototips i espais que fomenten la sostenibilitat i transformen la ciutat en una Smart City. Els joves hauran de presentar accions que aconseguisquen establir un equilibri entre el desenvolupament econòmic i la preservació del medi ambient, utilitzant la tecnologia, les enginyeries, l'arquitectura, les matemàtiques, l'art i la ciència per a millorar la qualitat de vida de les persones.

Alumnes d'un equip buscant informació en Internet

Els set projectes que van a desenvolupar són:

• Disminució de la contaminació atmosfèrica per enviament de compres a distància amb l'ús de drons i vehicles autònoms.
  • Reducció de la despesa elèctrica en un institut d'educació secundària utilitzant fonts renovables d'energia.
  • Control de l'estat dels carrers i reparació de les deficiències.
  • Neteja de la superfície de la mar i les platges.
  • Millora de la gestió de residus de la ciutat.
  • Adaptació d'una biblioteca pública al Segle XXI.
  • Neteja dels espais exteriors públics.

Més información: http://www.upv.es/entidades/CS/menu_urlc.html?/entidades/CS/infoweb/cs/info/lanzamiento.pdf