L’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre ha participat aquesta setmana en “La Ciberliga”, un programa impulsat pel Ministeri de l’Interior mitjançant la Guàrdia Civil i que pretén conscienciar l’alumnat de la importància de la seguretat en el món d’Internet.
La dinàmica consisteix en una competició que desafia diversos equips a resoldre reptes en aquest camp. Des del seu inici, el 2019, aquesta iniciativa promou la cultura de la ciberseguretat, posant el focus en la prevenció, la conscienciació i la formació ciutadana per combatre la ciberdelinqüència a l’era digital.
Qui pot participar? La Ciberliga està dissenyada per arribar a un públic ampli i divers, amb diferents modalitats segons l’edat i el perfil. La categoria Pre-Amateur està adreçada a alumnat de 4t d’ESO.
Aquesta acció busca sensibilitzar i formar els i les més joves en ciberseguretat. L’alumnat participant, en equips de quatre persones (o tres en casos excepcionals), afronta reptes pràctics que simulen incidents digitals reals, tot ajudant-los a desenvolupar-se millor en el seu dia a dia. A més d’aprendre de manera pràctica i amena, l’alumnat opta a premis i a la possibilitat de viure una experiència tan útil com enriquidora.
Entre els ens col·laboradors es troben institucions com l’Instituto Nacional de Ciberseguridad, l’Agència de Protecció de Dades i el Ministeri d’Educació, que treballen units per la ciberseguretat juvenil.



