4t d’ESO aprèn sobre ciberseguretat

L’alumnat de 4t d’ESO del nostre centre ha participat aquesta setmana en “La Ciberliga”, un programa impulsat pel Ministeri de l’Interior mitjançant la Guàrdia Civil i que pretén conscienciar l’alumnat de la importància de la seguretat en el món d’Internet.

La dinàmica consisteix en una competició que desafia diversos equips a resoldre reptes en aquest camp. Des del seu inici, el 2019, aquesta iniciativa promou la cultura de la ciberseguretat, posant el focus en la prevenció, la conscienciació i la formació ciutadana per combatre la ciberdelinqüència a l’era digital.

Qui pot participar? La Ciberliga està dissenyada per arribar a un públic ampli i divers, amb diferents modalitats segons l’edat i el perfil. La categoria Pre-Amateur està adreçada a alumnat de 4t d’ESO.

Aquesta acció busca sensibilitzar i formar els i les més joves en ciberseguretat. L’alumnat participant, en equips de quatre persones (o tres en casos excepcionals), afronta reptes pràctics que simulen incidents digitals reals, tot ajudant-los a desenvolupar-se millor en el seu dia a dia. A més d’aprendre de manera pràctica i amena, l’alumnat opta a premis i a la possibilitat de viure una experiència tan útil com enriquidora.

Entre els ens col·laboradors es troben institucions com l’Instituto Nacional de Ciberseguridad, l’Agència de Protecció de Dades i el Ministeri d’Educació, que treballen units per la ciberseguretat juvenil.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies