Ecològic_bear, curs 2020-2021.

Un grup d’alumnat de 1er curs d’ESO del nostre institut s’ha organitzat per presentar-nos el projecte anomenat “Ecològic Bear”.

L’alumnat sensibilitzat pel futur dels óssos polars va decidir actuar i ha iniciat,  amb molta il·lusió i energia, el projecte que té com objectiu realitzar accions per reduir l’impacte negatiu dels humans sobre el  nostre planeta.

L’alumnat va proposar a la directiva del centre diverses línies estratègiques:

Llicència CC
  • Residus plàstics.
  • Embolcalls reutilitzables per als esmorzars.
  • Empreses que reutilitzen plàstics.
  • Empreses que generen productes a partir de residus orgànics, per exemple, de l’alvocat.
  • Recollida de piles.
  • Responsables de reciclatge.
  • Reduir el consum d’objectes no reutilitzables.
  • Xarrades/vídeos/cartells… per a informar i conscienciar.

Comença el camí del grup Ecològic Bear!!!!! Continuarem informant!!!!

Ecològic_bear ha celebrat el Dia mundial de la biodiversistat amb mural que han penjant a l’entrada de l’edifici Postobligatòria.

D’una banda, el mural mostra el lema  “SOM PART DE LA SOLUCIÓ”. Així ens animen a actuar per millorar el món.

D’altra banda, també mostra l’ODS 15, l’objectiu per al qual estem actuant. Els ecosistemes terrestres garanteixen el funcionament del planeta, l’equilibri de tots els cicles naturals i aporten serveis que beneficien a tots els éssers vius (aire net, retenció de les aigües, proveïment d’aliment, etc. ).

D’aquesta manera, preserven totes les espècies i els beneficis que aporten al funcionament global i, també, a la humanitat.

Per preservar els ecosistemes terrestres és necessari tenir-ne un bon coneixement, incorporar la gestió ecosistèmica en la planificació territorial amb una visió holística i interconnectada, així com les mesures per protegir les espècies amenaçades i garantir una bona gestió dels espais protegits.

A més, revertir la degradació dels ecosistemes (desertització, etc.) i prendre mesures per evitar el tràfic d’espècies i la introducció d’espècies invasores. Més informació: ONU, ODS 15  ODS 15.

L’alumnat de la Comissió Ecològic Bear, després de treballar en la neteja de l’Aula d’Ecologia de l’institut,  ha acabat el curs plantant un taulò de carabasses.

i un creant un jardí vertical al patí de 1r d’ESO.