L’alumnat de 2n de Batxillerat C aconsegueix un guardó en la VII Convocatòria del Concurs “DE MAJOR VULL SER…”

Divendres 1 de març l’equip d’alumnes de l’assignatura de Comunicació Audiovisual de 2n de Batxilerat C format per: David Millán Moriano, Raquel Perales Guzmán, EmilyRossellón Jiménez, Lucía Simó Más, i que participava amb el treball audiovisual: Gitanjali Rao, científica referent per a les adolescents, va obtenir el guardó en la modalitat al VÍDEO MÉS INNOVADOR EN LA SELECCIÓ DEL PERSONATGE.Aquesta científica creà un dispositiu Bluetooth amb un sensorde nanobuts que permeté detectar el plom en l’aigua i mesurar-ne la quantitat, d’aquesta manera es pot saber si l’aigua està o no contaminada. El dispositiu ha servit per salvar una gran quantitat de vides humanes i animals.

El treball del nostre alumnat ha estat seleccionat d’entre les huitanta-huit produccions presentades d’un total de trenta-dos centres públics i privats de la Comunitat Valenciana.

La dotació econòmica del premi és de 2.000 euros dels quals la meitat seran per al centre i l’altra meitat per a l’alumnat i en tots dos casos s’haurà de destinar a la compra de material científic i tecnològic.

El concurs té l’objectiu de visibilitzar el treball de les dones en la ciència, la tecnologia i la innovació perquè mostrar aquestos referents servirà no sols despertar noves vocacions científiques entre les adolescents sinó conscienciar-les per liderar projectes sense que el gènere siga un entrebanc.

L’alumnat va assistir a la gala acompanyat per la professora Glòria Llàcer. El lliurament ha tingut lloc al saló d’Actes de Rectorat de la Universitat de València i ha comptat amb l’assistència de Mariola Penadés, directora general de Recerca i Innovació de la Conselleria de Sanitat; Palmira Muñoz, cap de la Unitat d’Igualtat de la Subdirecció General del Gabinet Tècnic de la Conselleria de Sanitat; Mónica Pont, directora gerent de la Fundació Fisabio; Sylvia Martínez, vicerectora d’Igualtat, Diversitat i Polítiques Inclusives de la UV; Elena Bertomeu, directora gerent d’ISABIAL; Ainhoa Genovés, directora gerent de l’IIS La Fe; i Vicente de Juan, director gerent d’INCLIVA.

L’organització del certamen està conformada pels següents organismes: la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), al Instituto de Investigación Sanitaria y Biomédica de Alicante (ISABIAL), al Instituto de Investigación Sanitaria (INCLIVA), al Instituto de Investigación Sanitaria La Fe de València (IIS La Fe) i la Universitat de València.