PRESENTACIÓ DEL JOC BRAINSTEAM

El joc BrainSTEAM ha sigut dissenyat pel departament d’arts plàstiques de l’IES Lloixa, amb la col·laboració d’alumnat de 4t d’ESO que cursa l’assignatura d’Educació Plàstica Visual i Audiovisual (EPVA), i docents del CEE El Somni i de l’IES Lloixa.

L’origen del joc prové del desenvolupament del projecte d’investigació i innovació educativa (PIIE) que es titula: “L’ús dels espais i el disseny d’activitats en la millora contínua d’una organització educativa digitalment competent”, que està coordinat i liderat per la professora Beatriz Grau. El fonament del disseny del tauler parteix de la proporció àuria i la dinàmica del joc en el pensament computacional i els reptes. L’objectiu és crear un joc multidisciplinari que es puga adaptar a diferents activitats en funció de quin aprenentatge volem que milloren els nostres alumnes.

En aquesta primera edició vam crear “BrainSTEAM Inclusió”, com a part del projecte Erasmus+ que tracta sobre la inclusió (2020-1-FR01-KA202-080287). L’objectiu ha sigut la realització de diferents reptes dissenyats en col·laboració amb els departaments d’Educació Física del centre CEE El Somni i de l’IES Lloixa, en els quals participen equips formats per alumnes de tots dos centres.

En aquesta primera prova, els jugadors s’han desplaçat per un tauler, a partir d’unes fitxes de moviment que van adquirint, segons van superant els reptes (com, per exemple: formar paraules usant el cos, fer moviments en equip i de manera sincronitzada, etc.). La finalitat és que vagen superant els diferents reptes treballant de manera col·laborativa.

La presentació del joc va ser el dimarts 21 de desembre de 2021 a l’IES Lloixa, amb la participació d’alumnat de tots dos centres, i sent supervisats pels docents. En aquesta edició vam dibuixar el tauler del joc al terra i es va desenvolupar al pati. El CEE El Somni va estar fent unes xapes amb el logotip del joc que es van entregar a tots els participants. A més, els guanyadors van rebre unes medalles.

Els jugadors van gaudir molt de l’experiència i esperen poder repetir-la prompte. A continuació, es mostra el vídeo que ho demostra.