L’IES LA NUCIA amb el poble d’Ucraïna

El nostre centre se suma a la iniciativa de l’Ajuntament de La Nucia de recollida de material humanitari per al poble d’Ucraïna.

Obrim este punt de recollida al Hall principal per tal de facilitar al nostre alumnat que puga col·laborar més fàcilment.

La convivència i el respecte són les bases de les relacions humanes.

L’IES La Nucia, premiat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional

L’IES La Nucia, premiat pel ministeri d’Educació i Formació Professional, amb altres 30 projectes desenvolupats per agrupacions educatives que promouen la inclusió i la innovació educativa

L’IES La Nucia d’Alacant ha format una agrupació amb l’IES Pintor Rafael Requena d’Albacete, amb el projecte CultiVerso de SembriPensantes, teixint consciència cap a una educació per a la justícia global.

El nostre centre compartirà diversos projectes amb Caudete: el projecte d’Aula de Natura que estem desenvolupant per a fomentar les metodologies actives i el treball cooperatiu a l’aire lliure. Així com els Tallers d’Acolliment que consisteix en un acompanyament socioemocional i educatiu, iniciant a l’alumnat en tallers pràctics on es puga ajudar l’alumnat a superar les seues barreres, centrant-se en les seues fortaleses perquè puga avançar en els seus objectius personals: Taller d’Emocions, Taller d’Hàbits Educatius, Taller de Confiança i Autoestima, Taller d’Aula Compartida (Projecte Aula de Naturalesa), Taller de Resolució de Conflictes, Taller de Xarxes Socials, Taller de Motivació (Premsa). També el Programa Coeducacentres que porten desenvolupant des del curs passat per a treballar la coeducació i el respecte a la diversitat.

El centre compartirà amb l’IES La Nucia, el procés d’Agenda 21 Escolar en el qual participa aquest curs amb la temàtica d’inclusió i convivència. S’ha creat un Comité de Sostenibilitat amb estudiants representants de tots els nivells, professorat i famílies per a acompanyar a la comunitat educativa en la millora de la convivència. El divendres 11 de febrer tindrà lloc el pròxim Comité en el qual es decidirà quins plans d’acció es trien per a posar-los en marxa.

A més, tots dos centres estan immersos en la preparació de l’Àgora BioLógika Radical Terrestre, un joc de simulació que serveix com a estratègia d’aprenentatge crític, vivencial i emancipador. Entre les temàtiques que s’estan investigant està la salut biopsicosocial, el ecofeminismo i la crisi planetària. En l’institut, l’alumnat ha triat personatges relacionats amb les temàtiques esmentades i està elaborant uns diaris que formaran part d’una exposició itinerant. Al març tindran lloc diversos esdeveniments, entre ells, una Cimera Climàtica en la qual participaran animals extraterrestres que estan investigant la crisi planetària en la Terra i que dissenyaran un escenari anticipatiu de justícia ecosocial. El reconeixement del Ministeri facilitarà que es puguen fer convivències entre l’alumnat de Caudete i La Nucia fomentant la cooperació entre territoris.

Exposició Departament Geografia i Història

L’exposició arreplega els esdeveniments del final de la Guerra Civil, així com la repressió que va acompanyar a la implantació de la dictadura franquista i l’exili del que molts alacantins no van tornar. En el mes de març de 1939 la província i la ciutat d’Alacant van tenir un gran protagonisme en els esdeveniments finals de la Guerra Civil espanyola: l’establiment de l’últim govern republicà, presidit per Juan Negrín en el Mitjà Vinalopó, l’eixida de milers de republicans cap a l’exili a bord de diverses embarcacions, especialment el Stanbrook, i la tragèdia ocorreguda en el port alacantí on es van concentrar unes quinze mil persones tot esperant vaixells que els permeteren escapar de la repressió franquista, uns vaixells que no van arribar per la inhibició de les democràcies occidentals.

Exposició “Rompe el molde: el teu projecte laboral sense paranys sexistes”

Rompe el Molde és un projecte que té com a objectius evidenciar la divisió sexual del treball existent en el nostre sistema, així com la possibilitat de trencar aqueix motlle. La iniciativa pretén transmetre a l’alumnat, i a les persones joves en general, que les capacitats, les habilitats, les competències no tenen res a veure amb els sexes, que cada persona hauria de tindre la possibilitat de triar la seua trajectòria laboral segons els seus interessos, gustos o potencialitats, en compte de ser marcada per rols i estereotips construïts en una societat masclista.
L’exposició ha comptat amb el valuosíssim treball del fotògraf professional Manuel Lorenzo.
El projecte té el suport i està cofinançat per la Conselleria de Polítiques Inclusives de la GVA