Guardabosc

L´IES La Nucia ha sigut enguany seleccionat per participar en el Projecte Guardabosc, juntament amb altres tres instituts de la provincia d´Alacant.

Aquest és un projecte d´innovació educativa de la Conselleria d´Educació, Cultura i Esports en col.laboració amb la col.laboració de la Direcció General de Prevenció d´incendis forestals de la Conselleria d´Agricultura, desenvolupament rural, emergència climàtica i transició climàtica i la Xarxa Jove.

Els objectius d´aquest projecte han estat, d´una banda, difondre en el nostre alumnat els beneficis i serveis del bosc mediterrani i, per l´altra, adoptar bones pràctiques en la vida quotidiana per tal de previndre els incendis forestals.

Adreçat a la nova assignatura de projecte interdisciplinari (Aula Natura), l´ alumnat de 1r d´ESO ha aprofundit en el coneiximent de les espècies de plantes més representatives del bosc mediterrani, amb la realització de làmines botàniques que s’ inclouran a la nostra senda botànica.

Portfoli Espècies del bosc mediterrani. Projecte Guardabosc. IES La Nucia

A més a més, hem gaudit visita al centre d´un bomber forestal membre de la comunitat educativa i hem conegut, in situ, el bosc mediterrani més proper durant una jornada de camp, on ens han acompanyat un guía ambiental i dos tècniques de joventut de l’Ajuntament de la Nucia.

Ací vos deixem unes imatges d´aquest projecte: