L’IES JOAN COROMINES CELEBRA LA CREMÀ DE LA SEUA PRIMERA FALLA

El passat 14 de març, l’institut Joan Coromines de Benicarló va ser l’escenari de la tradicional cremà de la falla en el mes de març. Aquest esdeveniment va comptar amb la participació dels departaments de Visual i Plàstica, Tecnologia amb la participació dels alumnes de quart d’ESO d’Expressió Artística, tercer d’ESO de PDC, i primer de Batxillerat de Cultura Audiovisual i Comunicació Audiovisual.

La falla va destacar per la seva crítica aguda i l’originalitat, que va ser el resultat de mesos de treball col·laboratiu entre els estudiants i els professors. Els alumnes de primer d’ESO, juntament amb el seu professor, Pablo Martínez, van aportar un toc especial amb la creació de tots els cartells que van acompanyar la falla, plens de missatges crítics i humorístics.

La falla quedava representada per un polp i cada pota capturava un element distintiu i representatiu de la comunitat educativa. Una de les potes va presentar la piscina municipal, encara sense estar en funcionament. Una altra pota, el campanar de l’església, símbol de la tradició i la història de la ciutat. El llagostí, plat típic de Vinaròs, però igualment apreciat a Benicarló, va ser representat en una altra pota, celebrant la gastronomia compartida de la regió.

L’institut Joan Coromines va ser il·lustrat, mostrant-se parcialment destruït per una bola de demolició, una metàfora de la necessitat de renovació imminent. La carxofa, un dels productes estrella de l’agricultura local, va ser immortalitzada en una altra pota, i al final, va ser escollida com el ninot indultat, salvant-se de les flames entre aplaudiments i música fallera.

Finalment, el far del port i un caduf, ambdós emblemes de Benicarló, van ser també part de la falla, simbolitzant la connexió entre la terra i el mar.

La cremà d’aquesta falla va ser un moment d’unió i festa per a tots i un recordatori de les arrels i la identitat que comparteixen, i una demostració de l’orgull per la seua terra i la seua cultura.