QUATRE ALUMNES DE L’INSTITUT JOAN COROMINES VAN IMPRESSIONAR AMB EL SEU PROJECTE “STICK” EN EL CENTRE DE SALUT DE BENICARLÓ

El dia 8 de març, va tindre lloc un esdeveniment inspirador en el Centre de Salut i davant de metgesses, metges i personal relacionat en l’àmbit de la salut. L’equip format per Marta Obiol, Aitana Crespo, Patricia Ruiz i Núria Filip, de l’Institut Joan Coromines van presentar el seu innovador projecte que aconsegueix donar autonomia a les persones afectades per la malaltia del Parkinson mitjançant un dispositiu cilíndric que compta amb un gimbal que serveix per a contrarestar el moviment involuntari produït per la malaltia.

Ja a l’estiu, les estudiants, van passar part de les seues vacances a Nova York i Boston i van tindre l’oportunitat única de presentar el seu treball en la seu de les Nacions Unides, rebent elogis per la seua visió i compromís amb els objectius globals de desenvolupament sostenible.

Durant la seua estada als Estats Units, les alumnes van participar en tallers i conferències que van enriquir la seua comprensió dels desafiaments sanitaris globals i els van permetre refinar el seu projecte per a abordar les necessitats específiques.

Les alumnes van poder presentar als professionals de la salut el projecte “Stick”, on varen expressar que aquest projecte ha sigut el resultat de mesos d’investigació i col·laboracions. La presentació en el Centre de Salut va ser rebuda amb gran entusiasme per part dels assistents, els qui van destacar la importància d’iniciatives juvenils com “Stick” per a fomentar un canvi positiu. Les estudiants han demostrat que, amb passió i dedicació, els joves poden ser catalitzadors de la innovació i la millora comunitària.

Amb el suport del seu professor de tecnologia, David Garcia i la comunitat educativa, aquestes joves prometen continuar amb el seu projecte, buscant sempre maneres de contribuir al benestar del seu entorn i més enllà. La seua experiència als Estats Units no sols ha deixat una marca indeleble en la seua trajectòria acadèmica, sinó que també ha servit com un pont entre cultures i nacions en la cerca d’un futur més saludable per a tots.