L’IES JOAN COROMINES SELECCIONAT PER A PARTICIPAR EN EL PROGRAMA “RESISTÈNCIES ARTÍSTIQUES”

L'IES JOAN COROMINES, UN DELS 30 CENTRES QUE PARTICIPARÀ EN EL PROGRAMA “RESISTÈNCIES ARTÍSTIQUES: PROCESSOS ARTÍSTICS EN ENTORNS EDUCATIUS” DEL CONSORCI DE MUSEUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA.

resistencies artístiques

Tornem a estar d’enhorabona, pel reconeixement i la selecció de l’IES Joan Coromines, en un programa artisticoexpressiu, on participaran únicament 30 centres de la Comunitat Valenciana, impulsat pel CONSORCI DE MUSEUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA i la CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT.

Aquest és un pas més que, des de el PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE, es fa per a potenciar i implementar la vessant artística com a eina essencial per a afavorir el creixement emocional, acadèmic, cultural i personal del nostre alumnat. És un reconeixement a la tasca diària de la Comunitat Educativa, un reconeixement al treball i al camí ben fet amb el lema de continuar i millorar.

La creativitat, la innovació, els projectes multidisciplinaris són fonamentals en els processos d’aprenentatge. La competència clau en consciència i expressió culturals implica comprendre i respectar la forma en què les idees i el significat s’expressen de manera creativa i es comuniquen en les diferents cultures a través d’una sèrie de manifestacions artístiques. L’art en el context educatiu és, per tant, una eina pedagògica molt valuosa.

Aquest programa consisteix a realitzar «resistències artístiques» o «residències d’art», és a dir, integrar en la vida escolar, a través d’una estada en col·laboració amb la comunitat educativa, creadores i creadors que tinguen una proposta de projecte artístic (arts visuals, audiovisuals, música, arts escèniques, arts vives). I té com a principal objectiu visibilitzar entorns escolars que tracten d’impulsar l’art com a eina d’anàlisi i reflexió de problemes socials, i que l’alumnat s’involucre activament en processos de creació artística.

El projecte artístic assignat al nostre centre és “Cartografia Immediata”, amb l’artísta Agustín Serisuelo Franch. La família COROMINES espera amb molta il·lusió i ganes engegar aquest nou projecte!

Enhorabona a tots i totes els que ho heu fet possible!!