Nuria Sevilla, Celia Sevilla i Sofia Montón guanyen el 2n premi de “Memòria a l’escola” 2024 de la Diputació de València

Accés al vídeo de l’anunci a la Diputació

ACCÉS AL DOCUMENTAL GUANYADOR

El vídeo-documental “Voces del Exilio” ha sigut guardonat amb el 2n premi de la 5a edició dels premis Memòria a l’escola de la diputació de València amb una dotació de 2000 €. El projecte ha sigut tutoritzat per la professora del Dpt. de Geografia i Història Mª José de la Rosa i serà lliurat en una cerimònia a Ribes Espai Cultural el 17 d’octubre a les 19:00h.

El projecte va partir d’una experiència vivencial basada en un procés d’ investigació que va començar amb la identificació del tema de l’exili republicà cap al sud de França al final de la Guerra Civil Espanyola. Aquest tema és de gran rellevància històrica i personal per a la comunitat local, atès que moltes famílies a la regió poden rastrejar les seues arrels a aquests esdeveniments.
La motivació fonamental va ser la participació d’aquestes alumnes en el projecte “Fent memòria amb les dones del Clara” que es va dur a terme al centre durant el curs 23-24, projecte guanyador del 1r premi en l’edició del 2023, i que les has permès conèixer i valorar, en primera persona, la situació per la qual van passar milers de persones obligades a un exili forçat per causa de la guerra. Us deixem l’enllaç al documental en la part superior.

ENHORABONA!