Fent Memòria: Visita a les fosses de Paterna i recorregut per la memòria d’Alaquàs

L’alumnat de 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat participa en l’activitat “Fent Memòria: visita a les fosses del cementeri de Paterna” i recorregut guiat per “Via Hereclia” pels llocs de la memòria de la ciutat d’Alaquàs. Aquesta visita estava programada dins del nostre projecte, guanyador del premi otorgat per la Diputació de València dins del programa “La memòria a l’escola”, “Fent memòria amb les dones del Clara”, que premia a programes i activitats educatives en l’àmbit de la Memòria Democràtica desenvolupats per Centres Educatius de Secundària de la província. Es pretén amb ells incentivar l’estudi i el treball de la comunitat educativa i els seus professionals en l’àmbit de la Memòria Democràtica dins dels centres educatius de secundària de la província de València, a més de potenciar i donar suport a la posada en pràctica d’iniciatives que milloren i aprofundisquen els coneixements de l’alumnat en aquestes matèries, així com donar a conéixer experiències que puguen ser aprofitar en altres centres.

Fou una activitat plena d’emocions que va ajudar l’alumnat consolidar el coneixement en l’àmbit de la memòria democràtica així com fomentar la participació dels joves en la defensa dels principis democràtics.