25N: Dia per l’eliminació de la violència contra la Dona

“Alcem el vol coeducant: 25N”, aquest ha sigut enguany el lema que ha protagonitzat les accions i activitats programades per a commemorar aquesta data. Tot l’alumnat del centre ha participat en diferents activitats que han tingut com a resultat l’elaboració d’un photocall fet amb plomes decorades amb missatges solidaris i de suport.

L’exposició estava formada pels titulars de premsa que, en cada cas, anunciaven la mort de les 37 víctimes que oficialment han sigut assassinades per les seues parelles o exparelles en el que va d’any. Aquests titulars han estat acompanyats per cartells en defensa del “Bon tracte” i treballs realitzats per l’alumnat del PI: Igualtat de gènere de 2n i 3r d’ESO i FPB2.

A proposta del Seminari de Biblioteca que s’està realitzant al centre s’ha llegit un fragment de l’obra de Marina Marroquí “Eso no es amor” i ha sonat la cançò “No es mi culpa” feta per un grup de joves d’Alaquàs i que aborda la visió jove sobre la violència contra les dones. A més de la sessió formativa “No em toques el Whatsapp”.

Sense dubte, l’activitat estrel·la ha sigut la representació teatral interpretada per part de l’alumnat d’Arts Escèniques del centre amb un debut absolutament commovedor. Enhorabona a totes i tots en el dia per a reflexionar, per a tindre molt present i per a transmetre l’alumnat que la violència de gènere és inadmissible en qualsevol circumstància, sense excepcions ni atenuants.

Agraïm la presència de Toni Saura, alcalde d’Alaquàs, i la regidora d’Igualtat Elena Álamo.