Ens visita una exalumna

Ángela Sánchez compta el seu treball a l’alumnat d’informàtica

Ángela i Trini

Divendres passat, 20 de maig, ens va visitar Ángela Sánchez, que va ser alumna nostra i que fa fa 6 anys va començar la Universitat i la seua carrera dins del món de la robòtica, la programació i la IA (Intel·ligència Artificial).

Com podeu veure, ser dona no impedeix res i podem arribar on vulguem. Tothom, si s’ho proposa, ho aconsegueix, independentment de qualsevol altra condició. Només és qüestió de treball i esforç.

Ángela va acabar fa un parell d’anys la carrera universitària “Enginyeria Robòtica“. Després va fer un Màster en “Intel·ligència Artificial” i actualment està fent un altre Màster.

Treballa, des de fa un any, com a programadora en l’empresa FacePhi, que està a Alacant. La majoria de dies treballa des de casa i de tant en tant, va a les oficines per a reunions i altres assumptes.

Aquesta empresa té seus en altres països, com a Corea del Sud, i s’encarrega de proporcionar solucions de verificació d’identitat, és a dir, és una empresa de reconeixement facial. Ángela explica que la seua empresa col·labora amb Aena per a la seguretat en els aeroports, en estadis de futbol i en molts altres camps molt importants com el de la salut. Ens explica diferents tècniques que s’estan treballant en la seua empresa i les solucions proposades.

També ens mostra alguns exemples de projectes que va realitzar durant la carrera. D’aquesta manera, acosta la universitat a l’alumnat de 2n de batxillerat que acaba hui les seues classes i que ha d’enfrontar-se a la PAU. Els anima i els desitja molta sort a tots i totes. També anima a realitzar una carrera com la seua o similars, o també com en el cas de 4t de l’ESO, a seguir un camí alternatiu mitjançant cicles de la família d’informàtica, amb tantes eixides i futur.

Gràcies Ángela, per la teua visita!

Trini García