Excursió de biologia

Clot de Galvany

Dimarts passat, 3 de maig, l’alumnat de primer d’ESO, acompanyats pels seus professors i professores Laura, Nora i Jorge de biologia i Pilar de matemàtiques, van anar al parc natural anomenat “Clot de Galvany“, en els Arenals del Sol. Aquest parc és un espai protegit amb una diversitat d’ambients (dunes, tolles, llomes…) i fauna molt variada, que no et pots perdre. Seria una estupenda eixida en família per a un cap de setmana.

Van eixir de l’institut amb autobús a les 9.30 per a arribar sobre les 10.00-10.15.

Dins del propi parc un monitor els va acompanyar en una ruta que incloïa, entre moltes altres coses, l’observació d’ocells des de diversos observatoris situats pel parc. Van veure algunes com el Zampullín, el Netta-Rufina, també conegut com l’Ànec Acolorit, o la Fotja comuna. Aquests ocells habiten en les tolles del parc al costat d’una altra fauna molt diversa.

Però no sols van veure ocells, això seria massa poc, també van estar descansant en una zona recreativa o berenador i després van veure… un búnquer!!

Sí, sí, com escolteu, en veritat hi ha un búnquer al parc, a més de trinxeres i altres sistemes defensius que van servir per a defensar Alacant en l’època de la Guerra Civil.

Aquest parc està ple d’ocells interessantíssims per a veure, que sumant-li la seua bellesa natural i el seu context històric, ho fa un destí molt agradable. Us deixem unes quantes fotos perquè pugueu veure el bonic que és i la diversitat d’ambients que té el parc.

Carlos Sánchez