Censura i llibres prohibits

L’exposició, realitzada per l’alumnat de Literatura universal de 1BAT, presenta a la biblioteca del centre un recorregut cronològic al llarg de la història de la cultura occidental pel que fa al control ideològic. Des de l’Antiguitat fins al segle XXI s’hi exposen exemples d’obres que han estat prohibides, censurades  o condemnades per autoritats civils o eclesiàstiques i el cas de persones perseguides o executades a causa de les seus opinions. La mostra romandrà oberta fins els dia 3 de maig.

V Olimpíada de Dibuix

L’alumnat de l’IES Benlliure Irene Gómez López, José Grau Pedraza, Julia Juan de Luz, Paula López Carranza Esther Montserrat Cucarella  i Marc Moratal i Vallés van participar el passat dissabte 20 d’abril en la “V Olimpíada de Dibuix” organitzada per l’Associació Valenciana de Professorat de Dibuix en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de València.

Enhorabona a les nostres alumnes del Batxillerat Artístic, Julia Juan de Luz i Paula López Carranza, guanyadores del 2n Premi de Dibuix Artístic i Premi a la Creativitat.

Enhorabona a l’alumne José Grau Pedrosa  i l’alumna Irene Gómez López, alumnes del Batxillerat Científic del nostre centre, guanyadors del 3r Premi i  Menció d’Honor en la categoria de Dibuix Tècnic.

Trobada literària amb l’escriptor Paco Cerdà

El dimecres 17 d’abril de 2024 s’ha realitzat en la sala d’actes de l’IES Benlliure de València la trobada literària amb l’autor Paco Cerdà sobre el seu llibre 14 d’abril.

L’activitat ha estat dirigida als alumnes de l’assignatura d’Història d’Espanya de 2n de batxillerat del centre, que s’han llegit el llibre 14 d’abril i han realitzat una sèrie de podcast sobre el llibre així com recreacions artístiques inspirades en l’obra, que s’han exposat a l’entrada de la sala d’actes. Paco Cerdà ha analitzat durant més d’una hora els secrets de 14 d’abril(què li va portar a escriure-la, l’estructura del llibre, el procés de documentació, etc.). Després s’ha obert un interessant  torn de paraula. Finalment, l’autor ha tingut l’amabilitat de signar els exemplars del llibre que alguns alumnes li han demanat i s’ha fet fotos amb ells.

Xarrada amb Álvaro Pons. CFGS Còmic

El professor de la Universitat de València Álvaro Pons, crític i divulgador de còmic, a més de Director de l’Aula de Còmic de la UV i de la Càtedra d’Estudis del Còmic Fundació SM-UV ens ha delectat amb una xarrada interessantíssima exposant la seua àmplia experiència i aportacions al món del còmic.

Compta amb diverses publicacions i premis a nivell nacional.

Visita a la Ciutat de la Justícia

Els alumnes de primer de Batxillerat que cursen Cultura Jurídica i Democràtica han visitat la Ciutat de la Justícia.

Al llarg de tot el matí han assistit a 3 judicis de la jurisdicció penal, que tractaven casos relacionats amb la conducció baix els efectes de l’alcohol, el furt d’uns mòbils i un possible assassinat.

Aquest últim cas ha estat especialment interessant, ja que l’explicació del funcionament del procediment als membres del jurat ha servit també perquè l’alumnat el  puga comprendre millor.

Hem d’agrair especialment el bon tracte que hem tingut per part del personal dels jutjats i del pare d’una de les alumnes que ens ha transmés com es desenvolupa la seua tasca professional com a advocat.

Algunes de les estudiants tenen previst formar-se en  l’àmbit del dret i l’experiència els ha servit per a confirmar les seues intencions.

Taller de Robótica UPV

El passat 27 de març l’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de PIAR visità l’escola d’informàtica de l’UPV per fer un Taller de Robòtica amb microbit.

L’alumnat va configurar un robot Maqueen i programaren diverses opcions.

Olimpíada de biologia 2024

Cada any se celebra l’olimpíada de biologia organitzada per la Universitat de València, entre altres organismes, per a estimular l’estudi de les ciències biològiques entre els alumnes, premiar l’esforç i l’excel·lència acadèmica, divulgar la Biologia i servir de punt de trobada entre l’ensenyament secundari i la Universitat.

Enguany, dos alumnes de 2n de batxillerat, Vicente Melgarejo i Noelia Hernández han participat en ella, dedicant part del seu temps lliure a la preparació de la prova amb el compromís que això comporta.En esta ocasió, Vicente s’ha alçat amb una molt merescuda segona posició i anirà en uns mesos a la fase estatal.

Independentment del resultat, els felicitem i agraïm molt l’esforç de tots dos i desitgem a Vicente sort en la nova fase.

Olimpíada matemàtica

El dissabte 23 de març de 2024 un grup d’alumnes del nostre institut varen participar en la fase comarcal de l’Olimpíada Matemàtica, organitzada per la Societat  Valenciana de Matemàtiques Al-Kwarizmi. El Departament de Matemàtiques agraïx la participació  dels nostres alumnes. Independentment del resultat, els felicitem per la seua magnífica disposició.

Dia de les dones 2024

L’IES Benlliure commemora un any més el Dia de les dones. Des de la comissió d’igualtat, enguany hem proposat un homenatge a Rosie the riveter, figura emblemàtica per al moviment feminista mundial.

L’alumnat dels diferents grups del centre s’ha caracteritzat amb el mocador roig amb motes blanques per al cap i ha emulat la postura de Rosie, mostrant múscul, al photocall preparat per a l’ocasió al vestíbul de l’institut. Agraïm la col·laboració a tots els membres de la comunitat educativa.

Museu de les il·lusions de València

Hui 21 de març els alumnes de 2bat.de l’optativa de psicologia hem anat al museu de les il·lusions de València per a realitzar una experiència virtual i poder conéixer millor les lleis de la percepció.

Ha sigut molt divertit.