Pla Anual de Formació – FAQ

survival-3580200_640

Problemes més freqüents
en la gestió del PAF

  • El ponent no rep cap notificació en OVIDOC

Els ponents, siguen docents o externs, han d'emplenar la fulla de cessió de dades que pot descarregar-se prement ací (a pesar que el manual indique que si són docents rebran una notificació en OVIDOC).

  • No es pot introduir a alguna persona participant, ponent i/o CAF

Sovint el problema es deu a duplicitats o errors en el DNI. Per a resoldre-ho hem de contactar amb la persona assessora de referència del CEFIRE, i si el problema no es resol, s'haurà de comunicar la incidència al SAI. Es recomana anar introduint participants d'un en un i guardar cada vegada, per a determinar la persona o persones amb les quals es produeix el problema.

No obstant això, aquestes incidències no han d'interrompre la planificació de les AF, que han d'introduir-se dins del termini (fins a l'1 de desembre de 2023), per la qual cosa, segons el cas, procedirem de la següent manera:

No es pot introduir un/una participant
Si tenim problemes per a introduir les dades d'un participant, podem seguir avant i deixar-lo per a la fase II, ja que durant la fase de desenvolupament de les AF es podran introduir tant nous participants com ponents (sempre abans d'haver realitzat el 15% de les sessions planificades)

No es pot introduir un/una ponent
Si el ponent no és docent ha d'introduir-se com a "extern", amb el que haurem d'escriure totes les seues dades.
Si es marca com a "docent", en escriure el seu DNI, l'aplicació hauria de mostrar les seues dades automàticament; si sorgeix algun problema, posposarem la seua introducció per a la segona fase, modificant provisionalment (si fora necessari) la planificació de l'activitat per a indicar que no hi ha ponent i poder seguir.

No es pot introduir a la persona CAF
Com a mesura provisional es podrà introduir a una altra persona com CAF per a poder finalitzar la planificació de l'AF dins del termini.
Una vegada començat el desenvolupament de l'AF es podrà canviar a la persona CAF perquè aparega la que havia de ser des d'un principi.

  • La persona CFC no té accés per a introduir les dades

Per activar a la persona *CFC, el director o la directora del centre ha d'entrar a ITACA, anar al llistat de personal, triar el nom d'aquesta persona i en càrrecs afegir el càrrec "coordinador formació centres".
Cal fixar-se, perquè podria aparéixer un altre càrrec amb un nom molt semblant: "coordinador de formació", i que NO és el correcte.
A més, la direcció del centre ha d'establir data d'inici i fi del nomenament. (Com a regla general, es recomana assignar el càrrec durant el període comprés entre el 1/9/2020 i el 31/8/2021).
El nomenament ha de realitzar-se per a cada curs escolar, fins i tot encara que repetisca càrrec la mateixa persona del curs anterior.
Una vegada establida la persona CFC, pot ser necessari esperar unes hores per assegurar la sincronització entre plataformes i provar llavors a entrar a Itaca3.
Si tot ha funcionat correctament, apareixerà "CFC" al costat del nom.
A partir d'aquest moment ja es podrà procedir a emplenar les necessitats i nomenar els coordinadors d'activitats formatives.

  • La persona CAF no rep notificació en OVIDOC

La persona CAF no rep notificació ni ha de confirmar en OVIDOC. Això és un error que ja ha sigut corregit en el manual. Quan és nomenat així pel CFC automàticament passa a tindre eixe rol. Per a accedir a completar les dades de la formació, entrarà a ITACA3 i accedirà a PROCEDIMENTS->PROGRAMA D'ACTIVITATS FORMATIVES->Seminaris, grups i projectes. Des d'ací podrà emplenar tota la informació.

  • No es poden introduir les dades de la formació

Es pot accedir a completar les dades de la formació, entrant a ITACA3 i accedint a PROCEDIMENTS->PROGRAMA D'ACTIVITATS FORMATIVES->Seminaris, grups i projectes.
Des d'ací es pot emplenar tota la informació.

  • No es pot presentar l'Acció Formativa (AF)

El procediment que ha de seguir el/la CAF per a finalitzar l'AF és, una vegada emplenats tots els apartats i que les pestanyes corresponents estiguen en verd, ha de “Guardar” des de la pestanya de “Presentació”, seleccionar el tic de “ACCEPTE: Validar la meua participació en….” i després donar-li al botó de “Presentar” i “Acceptar “. S'observarà que en la part superior esquerra de la pantalla, davall de les pestanyes, en el camp de “Estat” el text que apareix és “Presentada. Per validar”.

Posteriorment serà el secretari/a qui accedirà a ITACA3 i localitzarà l'AF en la pestanya de “Presentades”, se situarà sobre ella, li donarà al botó dret del ratolí i apareixerà l'opció de “Validar”. En seleccionar-la, l'AF canviarà de pestanya i passarà a “Validada”.

  • No es pot presentar el PAF

L'error apareix perquè encara no s'ha de presentar el PAF. La fase actual de la convocatòria és només per a presentar les activitats formatives que es realitzaran en el centre. Tal com s'indica en el manual, fins que no finalitze el termini de presentació d'activitats formatives (ara ampliat fins al 5 d'octubre) no es podrà presentar el PAF.