La situació d’aprenentatge és un conjunt estructurat de tasques i activitats significatives rellevants que faciliten el desenvolupament de les competències, mitjançant l'activació dels sabers bàsics en la resolució creativa, cooperativa i dialogada de reptes o problemes relacionats amb la realitat, els interessos i les necessitats de l'alumnat.
Dels quatre nivells de concreció curricular (estatal, autonòmica, de centre i d’aula), la Situació d’Aprenentatge es troba al quart. A partir de la proposta didàctica i la concreció curricular, s’elabora la programació d’aula, que està formada pel conjunt de situacions d’aprenentatge.
Al primer pas del bloc "Ens inspirem", trobareu material per a conéixer els fonaments i les característiques de les SA, els elements que les conformen, l’aplicació de la perspectiva inclusiva i els principis DUA, així com vídeos explicatius. Al segon pas "En marxa", trobareu exemples de SA, una plantilla per a poder dissenyar-ne i llistes de comprovació que us ajudaran a elaborar la vostra programació d’aula.
Clica a la imatge per a accedir al bloc