Condicions generals

RECORDA QUE NECESSITES UN 65% DE MITJANA ENTRE LES 5 ACTIVITATS DE LLENGUA PER TAL D’APROVAR, I QUE PER TAL DE CALCULAR LA MITJANA, HAURÀS DE TRAURE UN MÍNIM D’UN 50% EN CADASCUNA D’ELLES.

AQUESTES 5 ACTIVITATS DE LLENGUA SÓN:

Comprensió de textos escrits.

Comprensió de textos orals.

Producció i coproducció de textos escrits.

Producció i coproducció de textos orals.

Mediació (la part escrita es farà el dia de les activitats de llengua escrites, i la part oral es farà el dia de la producció i coproducció de textos orals).

Requisits imprescindibles per a tots els candidats:

Tindre setze anys complits l’any en què se celebre la prova.

Tindre un NIF o NIE.

La matriculació en la prova podrà comportar l’enregistrament de veu de la prova corresponent a les activitats de llengua de producció i coproducció de textos orals i de mediació oral. El material enregistrat no podrà ser reproduït amb finalitats distintes de l’avaluadora. En qualsevol cas, és la rúbrica d’avaluació dels examinadors l’eina que determina la qualificació de la persona candidata.

Segons la normativa vigent, els ciutadans i les ciutadanes de qualsevol nacionalitat podran matricular-se en un idioma estranger diferent de l’oficial del país on van realitzar l’escolarització obligatòria.

L’alumnat que haja obtingut la qualificació global de «No Apte» en la PUC i haja obtingut un percentatge de puntuació mínim d’un 50 % en cadascuna de les activitats de llengua avaluades podrà promocionar al següent curs i matricular-se al juliol com la resta de l’alumnat oficial, sense perjudici de decidir presentar-se a la convocatòria extraordinària de la PUC per a optar al certificat. Aquesta promoció tindrà la consideració de prova de nivell i no produirà efectes per a l’obtenció del certificat corresponent.

Tots els candidats i les candidates de les proves que no hagen superat la PUC hauran de realitzar la prova de la convocatòria extraordinària en la mateixa escola on van realitzar la prova de la convocatòria ordinària.

Alumnat oficial:

El fet d’estar matriculat o matriculada en un curs conduent a la PUC dels nivells B1, B2, C1 i C2 en una escola oficial d’idiomes no comporta la inscripció automàtica en les proves. Aquest alumnat haurà de formalitzar la inscripció exclusivament per via telemàtica i en el període que estableix aquesta resolució.

L’alumnat oficial matriculat durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana podrà presentar-se a la PUC d’un idioma diferent d’aquell en què estiga matriculat en el mateix període i condicions que l’alumnat lliure.

L’alumnat oficial matriculat durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana en cursos tant conduents com no conduents a la prova de certificació podrà presentar-se a la prova d’un nivell superior o inferior del mateix idioma en què estiga matriculat. Aquesta matrícula tindrà el mateix període i condicions que l’alumnat lliure.

L’alumnat oficial matriculat durant el curs 2023-2024 en alguna de les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana en cursos complementaris d’ensenyament no formal, podrà presentar-se a la prova de certificació en el mateix període i condicions que l’alumnat lliure. Estarà exempt d’abonar l’obertura d’expedient.

Alumnat lliure:

Per a formalitzar la matrícula en la PUC en qualsevol nivell i idioma d’una escola oficial d’idiomes de la Comunitat Valenciana, l’alumnat lliure del curs 2023-2024 haurà de pagar la taxa que corresponga, amb els descomptes que preveu la normativa.

Les vacants oferides per a la matrícula a la prova de certificació de l’alumnat lliure estaran limitades per la capacitat d’espais, els recursos humans de les seus de realització de la prova.

MOLT IMPORTANT

Si aquesta és la meua situació a la convocatòria ordinària…

…aquestes són les meues opcions en convocatòria extraordinària.

Alumnat que haja obtingut la qualificació de «No Apte».

• podrà presentar-se, en la convocatòria extraordinària, a les activitats de llengua en què haja obtingut un percentatge de puntuació inferior al 65%.
  • no podrà tornar a presentar-se a activitats de llengua en què haja obtingut un percentatge de puntuació d’un 65 % o superior.

Més específicament:

Alumnat que haja obtingut una puntuació igual o superior al 50% i inferior al 65% en alguna activitat de llengua.

• Si no se torna a presentar, se li guardarà la nota de la convocatòria ordinària d’aquestes activitats per a calcular la nota global.
  • En el cas que s’hi haja presentat, es calcularà la nota global prenent el resultat de la convocatòria extraordinària.

Alumnat que haja obtingut una puntuació inferior al 50% en alguna activitat de llengua.

• Ha de tornar a presentar-se.