Segons l'article 19 del Decret 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d'idiomes, el consell escolar del centre tindrà, d’acord amb el que estableix l’article 127 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, les competències següents:
a) Avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
b) Avaluar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del claustre del professorat, en relació amb la planificació i l’organització docent.
c) Conèixer les candidatures a la Direcció i els projectes de direcció que presenten les persones candidates.
d) Participar en la selecció de la Direcció del centre, en els termes que estableix la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i ser informat del nomenament i cessament de les altres persones membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ de les persones membres adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament de la Direcció.
e) Informar sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que estableix la normativa vigent.
f) Conèixer la resolució de conflictes i vigilar que s’ajuste a la normativa vigent.
g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no-discriminació per les causes a què es refereix l’article 84.3 de la Llei orgànica 02/2006, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
h) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.
i) Emetre informes sobre les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, i amb altres centres, entitats i organismes.
j) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participe el centre.
k) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió.
l) Qualssevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.