El Consell Escolar de l’EOI de Paterna és l’òrgan col·legiat de govern amb la màxima autoritat.
Representa tots els sectors de la comunitat educativa del centre.
Entre les seues funcions està la d’avaluar i aprovar la Programació General Anual del centre, els pressupostos, participar en l’elecció de la persona que exercisca la Direcció, analitzar i valorar el funcionament del centre, elaborant proposades per a millorar la qualitat de la gestió i de l’ensenyament.

COMPOSICIÓ DEL CONSELL ESCOLAR DE L’EOI PATERNA
El Consell Escolar de l’EOI Paterna està format pels següents membres;
– Nuria Carmen Arocas Martínez, directora del centre i presidenta del Consell Escolar.
– Pilar Codonyer Sòria, secretària del centre i del Consell Escolar.
– Mario Hoff, cap d’estudis del centre i membre nat del Consell Escolar.
– Sis representants del professorat: Mayra Tobalina, Víctor Felipo, David Aguilera, Aurora Atienza, Emma Esteve i Inma Tarazona.
– Quatre representants de l’alumnat: Esperanza Belinchón Guijarro, Pau García Palop, Pilar Tortajada i Felipe Pérez.
– Un representant del Personal d’Administració i Serveis (PAS): Carolina Ródenas.
– El regidor d’Educació de l’Ajuntament de Paterna o en qui delegue.
Les diferents comissions del Consell Escolar de l’EOI Paterna estan formades per:
– Comissió Econòmica: Nuria Arocas, Pilar Codonyer, David Aguilera i Esperanza Belinchón.
– Comissió d’Inclusió, Igualtat i Convivència: Nuria Arocas, Mario Hoff o Marta Pérez, Mayra Tobalina, Pau García i Felipe Pérez.
– Comissió de Normalització Lingüística: Pilar Codonyer, Víctor Felipo i Pilar Tortajada.
FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR
Segons l’article 19 del Decret 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d’idiomes, el consell escolar del centre tindrà, d’acord amb el que estableix l’article 127 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, les competències següents:
a) Avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.
b) Avaluar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del claustre del professorat, en relació amb la planificació i l’organització docent.
c) Conèixer les candidatures a la Direcció i els projectes de direcció que presenten les persones candidates.
d) Participar en la selecció de la Direcció del centre, en els termes que estableix la Llei 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i ser informat del nomenament i cessament de les altres
persones membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ de les persones membres adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament de la Direcció.
e) Informar sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que estableix la normativa vigent.
f) Conèixer la resolució de conflictes i vigilar que s’ajuste a la normativa vigent.
g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no-discriminació per les causes a què es refereix l’article 84.3 de la Llei orgànica 02/2006, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.
h) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar i informar de l’obtenció de recursos complementaris, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.
i) Emetre informes sobre les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, i amb altres centres, entitats i organismes.
j) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participe el centre.
k) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió.
l) Qualssevol altres que li siguen atribuïdes per l’Administració educativa.
ELECCIONS A CONSELL ESCOLAR 2025
Consulta ACÍ el cronograma d’actuacions.
PUBLICACIÓ DE CENSOS
Des del 20 d’octubre pots consultar el cens electoral al taulers informatius de la seu de Paterna i de la secció de Manises.
Hi estan incloses i tenen dret a vot totes les persones matriculades fins a la generació del cens l’esmentat dia 20 d’octubre.
CANDIDATURES
Les candidatures definitiveses troben exposades als taulers informatius tant de la seu de Paterna com de la secció de Manises.
Pots conéixer ACÍ els candidats i candidates.
VOTACIONS
Les votacions tindran lloc dimecres 19 de novembre d’11:00 a 12:00 i de 18:30 a 19:30 a la seu de Paterna.
Les persones que desitgen exercir el seu dret al vot però no puguen acudir en l’esmentat horari, poden votar de manera no presencial del 12 al 18 de novembre a la seu de Paterna en horari de secretaria o a la secció de Manises dimecres 12, dijous 13 i dimarts 18 de 16:00 a 17:00.
RESULTATS
Consulta ACÍ els resultats.
