Tu ECOEOI

Estàs  Inici Tu EOI > Projecte educatiuTu ECOEOI

En la EOI Alacant ens preocupa el futur del planeta i per això el cuidem en el present.

En La Terreta, nom afectuós amb el qual es coneix Alacant, com en tants llocs de planeta, s’ha vingut perdent biodiversitat. Per exemple, fa deu anys, abans que una intervenció municipal talara un nombre considerable de pins mediterranis, alguns centenaris, del vessant del contigu castell de Sant Ferran, era fàcil veure famílies d’eriçons o puputs en entrar o eixir de la EOI Alacant. La desertificació és palesa en el nostre entorn i es veu agusada pel canvi climàtic global. No obstant això, les persones marquen la tendència i estem veient que la ciutat d’Alacant comença a reduir la contaminació lumínica i els carrers es van fent per als vianants, per exemple, amb el consegüent estalvi de recursos. Des de la EOI Alacant som conscients de la nostra responsabilitat com a centre escolar de referència de la nostra comunitat, assumim el deute i reparem, en la mesura que puguem, el planeta que volem deixar a les generacions futures.

Com a mostra del que fomentem en aquesta escola perquè la naturalesa no patisca desmesuradament a la nostra costa, fa més d’una dècada que en la EOI Alacant vam reduir dràsticament l’ús de fotocòpies i comencem presentar i sol·licitar la documentació i els continguts de manera més eficient; calculem i minimitzem l’ús d’un recurs escàs i molt preuat, com és l’aigua potable en els banys, i d’uns altres com el petroli o el gas per a la calefacció; hem voltat una zona d’aparcament per a bicicletes sota el pòrtic de l’escola, etc.

També creiem fermament en l’economia circular; compartim llibres; ens esforcem per reduir les compres i mesurem bé les nostres necessitats per a evitar les despeses supèrflues. Comptem, a més, amb persones voluntàries que ens assessoren sobre com reciclar mobiliari o equips que ja no usarem i compartim i col·laborem amb entitats i institucions sense ànim de lucre que treballen en aquesta línia. Hem enviat material al Carib, al Sàhara, etc.

Si creus que podem millorar els nostres usos i costums i tens propostes senzilles i realitzables per alumnat, professorat i altre personal per a reconstruir el que s’ha perdut o reduir la nostra petjada de carboni, acosta’t a l’administració i equip directiu del centre i comenta’ns el teu pla.

Si coincidiu un grup de persones conscienciades i proactives, a més, podeu crear la comissió La teua ECOEOI per a marcar les directrius i protocols d’actuació que faran de nostra EOI Alacant, de la Terreta i, per tant, del nostre planeta un lloc més sostenible.