Comunicat canvi d’ubicació

Benvolgut alumnat, amistats, col·laboradors/es de la Vicent Ventura,

No tenim més remei que comunicar-vos un fet que ens entristeix: l’escola serà reubicada el curs que ve a la plaça del doctor Berenguer Ferrer (darrere de l’Hospital General).

Ens entristeix perquè, a pesar que estem segures que en la nova ubicació podrem continuar treballant per a l’educació al llarg de la vida amb la vocació social que ens caracteritza, també sabem que l’escola té unes arrels molt profundes al districte on estem.

Són unes arrels que han anat creixent a l’hora que creixien també les branques, a mesura que es consolidaven i s’enfortien les relacions amb les Dones de Marxalenes, amb la gent de València Acull, del CIJ Trinitat, de Casa Caridad, de Cáritas, del centre social de persones jubilades amb el qual compartim edifici, a mesura que les activitats i la coordinació amb les institucions culturals properes (Bombas Gens, Museu Sant Pius, CCCC,Almoina, Museu de Prehistòria, Museu d’Etnologia,…) esdevenien quotidianitat i el veí parc de Vivers, Jardí del Túria i el parc de Marxalenes, una prolongació de les aules.

La llavor de l’escola es va plantar l’any 94, abans que nosaltres estiguérem ací, i des dels inicis els i les docents s’han preocupat que arrelara, i vosaltres, veïnes del barri, membres d’associacions i institucions, col·laboradors/es, alumnat participant, l’heu anat sentint com a vostra, heu participat de tot el que s’ha anat plantejant i heu fet vostre el projecte, guiant els nostres passos.

Heu de saber que des del moment que ens comunicaren la venda per part de CCOO-PV de l’edifici que ocupem el juny del 2020, hem estat reivindicant en Conselleria d’Educació la reubicació en un centre propi dins del districte on ens trobem (per les arrels, la gent gran que veniu any rere any i ens permeteu mantindre l’esperit, i també per la necessitat d’una oferta pública adaptada per a l’alumnat migrant del districte de Saïdia). Per a nosaltres mantindre el districte i tindre un centre propi eren els dos condicionants que permetien donar continuïtat al projecte.

Fa poc més d’una setmana la Conselleria ens va convocar a una reunió on ens comunicaren que no havien aconseguit trobar un edifici que complira les condicions en el districte on ara estem i que ens traslladaven al barri de la Fontsanta, a la plaça del doctor Berenguer Ferrer. Ens ha costat alguns dies tindre el valor de comunicar-vos la notícia.

L’equip docent de la Vicent Ventura estem organitzant el trasllat amb el cor partit: d’una banda, el dol pel que deixem, la preocupació per considerar que en este districte de la ciutat no hi ha un projecte que puga reemplaçar totalment el servei que donem, i d’altra banda, la il·lusió necessària per encetar un nou projecte.

A les nostres xarxes i la nostra web vos tindrem informades de l’oferta formativa i el calendari de matrícula per al curs que ve (la matrícula es farà les primeres setmanes de setembre) per si s’animeu a seguir-nos a la nova ubicació. I també difondrem, com cada curs, l’oferta formativa, adreces i contacte de la resta de centres de formació de persones adultes de la ciutat de València, per si trobeu el que necessiteu en un destí més proper.

Sempre amb vosaltres,

la Vicent Ventura.