ALFABETITZACIÓ

L'alfabetització hui dia pretén aconseguir un aprenentatge universal no solament de la lectura, l'escriptura i els rudiments bàsics matemàtics i de les tecnologies de la comunicació, en el context escolar i extraescolar, sinó també el creixement madur del subjecte sota el perfil polític i civil, així com la participació social professionalment qualificada. El tema continua sent plenament vigent perquè l'avaluació de l'ONU apunta que continuen havent-hi més de 70 països on l'analfabetisme total (no saber res de lectoescriptura) arriba com a mínim al 50% de la població sumant 774 milions de persones (dels quals dos terços són dones). La xifra ha augmentat des de 1990 en huit punts percentuals. Òbviament aquests països segueixen ancorats en la pobresa i la fam el que els obliga a migrar per buscar una vida millor i molts d’aquest migrants arriben a la nostra escola.