
Treballem amb ells habilitats d’orientació espai temporal a través de l’assemblea on cada dia passem llesta, aprenem els noms dels companys i a saludar, els dies de la setmana, assenyalem i comptem els dies en el calendari, el temps atmosfèric, acompanyant-lo sempre de cançons i poesies.

També treballem activitats de cohesió per a anar introduint l’aprenentatge cooperatiu i de treball en equip que li acompanyarà durant tota l’escolaritat.
Assumim xicotetes responsabilitats com a coordinadors d’equip per a repartir i recollir el material de treball i de joc.
Realitzem diàriament rutines de cura i higiene i alimentació (autonomia a l’hora d’anar al bany i llavar-nos les mans, netejar-nos el nas, posar-nos i llevar-nos la jaqueta, cuidar de la nostra bosseta i pertinences, preparar el nostre esmorzar, recollir i netejar el nostre espai,…).


Treballem habilitats socials aprenent a jugar en xicotets grups amb els nostres companys, compartint i cuidant el material.
L’aula està organitzada per racons de joc i equips que van canviant.
Els racons són de joc simbòlic, construccions, matemàtiques, llenguatge i biblioteca, informàtica, taula de llum i projecte de treball.
La metodologia és per tallers setmanals, cada dia cada equip realitza un taller diferent, els tallers s’expliquen en gran grup els dilluns i se’ls presenta el material i el funcionament del taller, per exemple:
– Taller de matemàtiques.
– Taller d’art.
– Taller de lectoescriptura.
– Taller del projecte.
– Taller de vida pràctica.
– Taller aprenentatge cooperatiu.
Sempre hi ha un equip que requereix més la presència i l’ajuda de la mestra i la resta treballa de forma més autònoma, sempre supervisant tots els tallers procurant que tots acaben el seu taller i ens el ensenyen abans de guardar-lo.
Fem activitats de grafisme creatiu, desdoblegues, arxiven ells mateixos i guarden els seus treballs en les carpetes.

Els alumnes acudeixen a la biblioteca de centre de manera periòdica realitzant-se préstecs de llibres.
Realitzem patis actius.

Els projectes de treball són triats trimestralment entre tots els xiquets d’infantil i sotmesos a votació.
Fem activitats complementàries per a enriquir els projectes amb experiències vives.
Les famílies també són part important en la nostra metodologia ja que poden acudir al centre a realitzar tallers, contar contes,… i el més important en els projectes aporteu material i activitats des de casa per a construir el nostre racó del projecte entre tots, i així us fem partícips dels seus interessos i aprenentatges.

