PROJECTE DE COMPOSTATGE COMUNITARI

"A l'escola compostem"

Asier impartiendo una charla
compostera 1.0

Projecte d'educació ambiental començat en el curs 2019-2020 a través d'Margalló Ecologistes en acció i la UMH, amb la finalitat de crear un sistema de reciclatge de residus orgànics en el centre educatiu com a recurs educatiu. Aquest recurs ens servirà per integrar l'educació ambiental en el projecte curricular de centre.

OBJECTIUS:

• Crear un sistema de reciclatge de residus orgànics en el centre educatiu.
  • Incidir en la necessitat de REDUIR la quantitat de residus que generem a les nostres llars i explicar la problemàtica actual dels abocadors municipals.
  • Aprendre a fer COMPOST que per a tota la comunitat educativa i també per als nostres parcs i jardins a Elx (si hagués excedent).
  • Tenir consciència de la gran quantitat de residus que es generen al menjador escolar, per tal de desenvolupar actituds de consum responsable i evitar el malbaratament d'aliments.
  • Aprendre a usar correctament els materials d'un sistema de TRACTAMENT DE RESIDUS, tenint en compte els elements que es poden dipositar en ell.
  • Aprendre a gestionar tots els residus generats pel col·legi.
Reciclando nuestros restos
Depositando restos comedor
Registrando los datos diarios
Cuaderno de registro
termómetro compost
Guardando el compost
  • Desenvolupar HÀBITS de separació i reciclatge dels residus.
  • Generar espais de trobada i de treball cooperatiu de tota la comunitat educativa.
  • Impulsar el desenvolupament d'habilitats per a la participació i la solidaritat en la comunitat educativa.
  • Reflexionar amb les famílies i amb la comunitat educativa sobre les repercussions socioambientals dels nostres actes quotidians des d'un enfocament crític i sistèmic.

DADES:

Diàriament els nostres nens i nenes prenen mesures i pesen les restes de menjar que, de no tenir aquest PLA DE TRACTAMENT de residus, anirien a l'contenidor gris del carrer.

Les dades d'aquestes gràfiques són de el 9 de Novembre 2020 al 30 de abril 2021.

CEIP HISPANIDAD. KILOGRAMOS POR MESES
CEIP HISPANIDAD. KILOGRAMOS POR SEMANAS

EN L'ACTUALITAT, de el 9 de Novembre 2020 el 30 d'Abril 2021, la nostra escola Hispanitat ha reduït la quantitat de residus (orgànics i plàstics) que anirien a parar a l'abocador a:

5 TONES orgànic

650 BOSSES industrials

PRONÒSTIC

Des setembre 2021 a juny 2022 de la nostra escola Hispanitat:

es podrien reciclar 10 tones

CADA NEN, de mitjana, genera 1kilogramo per setmana en residus orgànics

Enllaços a entrevistes de ràdio. "En l'escola compostem"