PROJECTE D’APRENENTATGE COOPERATIU

L’aprenentatge cooperatiu constitueix una opció metodològica que valora positivament la diferència, la diversitat, i que obté beneficis evidents de situacions marcades per l’heterogeneïtat.

Per aquest motiu, la diversitat de nivells d’acompliment, de cultures d’origen, de capacitats, circumstància tradicionalment vista com un inconvenient, es converteixen en un poderós recurs d’aprenentatge.

En aquest sentit, podem dir que es tracta d’un mètode que respon a les necessitats d’una societat multicultural i diversa com la nostra, ja que respecta les particularitats de l’individu i l’ajuda a aconseguir el desenvolupament de les seues potencialitats.

Els seus objectius són:

1. Contribuir al desenvolupament cognitiu.

2. Reduir l’ansietat.

3. Fomentar la interacció.

4. Fomentar l’autonomia i independència.

5. Permetre l’adequació dels continguts al nivell dels alumnes.

6. Promoure el desenvolupament de destreses complexes de pensament crític.

7. Afavorir la integració i comprensió intercultural.

8. Afavorir el desenvolupament socioafectiu.

9. Augmentar la motivació cap a l’aprenentatge escolar.

10. Millorar el rendiment acadèmic.

11. Reduir la violència a l’escola.

L’AULA COOPERATIVA. XARXES D’APRENENTATGE INTERACTIU

Enfront de la concepció tradicional de l’aprenentatge sorgeix una nova concepció de l’experiència educativa: l’aprenentatge cooperatiu.

És un grup de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en xicotets grups mixtos i heterogenis que treballen conjuntament de manera coordinada entre si per a resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.

En aquesta situació d’aprenentatge els objectius dels participants es troben estretament vinculats de tal manera que cadascun d’ells només poden aconseguir els seus objectius si els altres aconsegueixen aconseguir els seus.

TRIADA COOPERATIVA:

● Interdependència positiva