BANC DE LLIBRES

Tots els centres de titularitat de la Generalitat Valenciana són participants en el programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular conegut com a banc de llibres.

El programa Xarxa de Llibres de Text de la Comunitat Valenciana té com a finalitat dotar als centres escolars d’un banc de llibres. A aquest efecte, l’alumnat acollit al programa Xarxa de Llibres de Text de la Comunitat Valenciana, una vegada conclòs el curs escolar, farà lliurament dels llibres de text perquè puguen ser utilitzats per un altre alumnat en cursos successius.

No formaran part del banc de llibres aquells materials didàctics no susceptibles de ser reutilitzats (material complementari: workbook, quaderns d’exercicis…), que per les seues característiques no puguen ser reutilitzats en cursos posteriors.

Els materials curriculars utilitzats en els cursos primer i segon de Primària tenen unes característiques que exigeixen un tractament diferenciat en el programa i la seua adquisició es realitza a l’inici de cada curs escolar per al que les famílies reben un bonollibre. No obstant això, aquells materials susceptibles de ser reutilitzats, s’incorporaran en el banc de llibres i material curricular.