PLA DE TRANSICIÓ

El canvi d’Etapa Educativa exigeix a l’alumnat una adaptació a la nova estructura organitzativa, als plantejaments curriculars (objectius, competències, metodologia…) i en el seu cas a la diferent cultura educativa que configura la identitat i la pràctica de cada comunitat educativa.

Per això el centre compta amb dos plans de transició amb característiques diferenciades: el d’Infantil a Primària i el de Primària a Secundària.

El primer intenta concretar una sèrie d’activitats encaminades a aconseguir una efectiva continuïtat de l’alumnat d’Educació Infantil a Educació Primària.

Aquestes actuacions es desenvolupen tant en l’aspecte organitzatiu (rutines diàries, responsabilitats, distribució de l’espai, esmorzar, biblioteca i relaxació) com a metodològic (treball cooperatiu, habilitats socials, materials, lectoescriptura, conceptes matemàtics, flexibilitat, adaptació i correcció d’exercicis)

El Pla de Transició de Primària a Secundària presenta la dificultat afegida del canvi a un altre centre, en el nostre cas l’IES Cayetano Sempere el que requereix:

• L’alumne i les seues famílies hagen de conéixer el nou centre educatiu i els canvis que es produiran.

• El professorat de 1r de l’ESO necessita conéixer al seu nou alumnat i donar continuïtat al seu procés educatiu.

• La coordinació entre el centre de Primària i l’IES ha de ser extrema.

Per a això hi ha reunions al llarg de cada curs entre docents del col·legi de Primària i l’IES per a coordinar les actuacions establint unes línies d’actuació consensuades.

A més es programa una visita al col·legi de Primària d’antics alumnes que ho són de 4t de l’ESO de l’IES perquè compten la seua experiència i contesten a les preguntes de l’alumnat de 6é, les seues inquietuds i les seues pors.

S’organitza un dia de visita dels alumnes a l’IES i un altre per als pares i mares.