PLA D’EMERGÈNCIES

El Pla d’Emergències és el document escrit que recull el conjunt de mesures de prevenció i protecció previstes i implantades, així com la seqüència d’actuacions a realitzar davant l’aparició d’un sinistre.

Almenys una vegada, en cada curs escolar realitzem un simulacre d’evacuació, o de confinament. Es fa, per regla general, sense comptar amb ajuda externa dels Serveis de Protecció Civil o d’Extinció d’Incendis, sense perjudici que el personal dependent dels citats serveis puga assistir com a observador durant la realització dels simulacres. La participació en els simulacres és obligatòria per a tot el personal que estiga present en el Centre, o en el servei educatiu, en el moment de la seua realització.

Els simulacres més habituals són d’incendi i sisme.

En la setmana prèvia a la realització d’un simulacre d’evacuació, o de confinament, la direcció del centre informa la comunitat educativa sobre aquest, a fi d’evitar alarmes innecessàries, sense indicar el dia ni l’hora prevista. Amb posterioritat a la realització del simulacre, el professorat i tot el personal del centre, torna a la normalitat de les seues classes i tasca

Una vegada realitzat s’elabora un informe on es recullen les incidències d’aquest. La direcció del centre comunica a l’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASAT) les incidències greus observades durant el mateix que puguen afectar el normal acompliment de les seues funcions en cas d’emergència, així mateix, i en aqueix cas, es remetrà a la Delegació Provincial de la Conselleria Educació.

Es revisen periòdicament els mitjans disponibles per a intervindre en cas d’emergència (extintors, alarmes, boques d’incendi (BIEs), il·luminat d’emergència, sistemes automàtics de detecció, avís i extinció d’incendis, etc.). Aquestes revisions s’efectuaran per empreses homologades i acreditades segons la normativa vigent.

Els exercicis d’evacuació no pretenen aconseguir un resultat òptim, sinó més aviat l’entrenament i la correcció d’hàbits dels alumnes i del personal del centre, tenint en compte els condicionants físics i ambientals de cada edifici.