Música_1r de Primària_Del 22/04 al 03/05.

Hola a tots i a totes,

Estes dues setmanes anem a treballar un conte musical, està relacionat amb el dibuix que vau fer de la flauta travessera, ho recordeu? Estos dies en dibuixarem dos més! A més, també vos deixe una cançó molt divertida per treballar el ràpid i el lent amb l’instrument que vau construir. A continuació ho teniu tot explicat.

La meua recomanació és fer les activitats entre hui i el 3 o 4 de maig, a poc a poc, quan tinguem ganes, temps i estem motivats. I si ho fem en família, ens divertirem més encara.

Activitat 1_Conte musical_Pere i el llop.

Este conte musical el va compondre Sergei Prokofiev. Pere és un xiquet solitari que viu als afores d’un bosc amb el seu protector avi, i el seu únic amic, un ànec. Quan un temible llop amenaça a l’ànec, Pere, al costat del gat del seu avi i un pardalet, decideix enfrontar-se al llop per a acabar amb ell. L’avi, la gent del poble i diversos caçadors apareixeran en escena per a arreglar la situació…

Si no veus el vídeo fes clic ací.

Activitat 2_El fagot i el violí

Ara que ja has escoltat el conte, escoltarem dos instruments. Un representa a l’avi de Pere i l’altre representa a Pere. Ja saps quins són?

Violí-Pere

El violí és un instrument de corda fregada, perquè freguem les cordes amb l’arc i així sona. També les podem polsar amb els dits. A continuació vos deixe un vídeo molt bonic sobre el violí perquè el podeu escoltar.

Si no veus el vídeo fes clic ací

Fagot-L’avi de Pere

El fagot és un instrument de vent, perquè sona quan bufem, l’aire passa pel tub i així sona.

Si no veus el vídeo fes clic ací

Activitat 3_Seguim fent targetes

Estes setmanes vos demane que feu dues targetes més. Recordeu la targeta de la flauta travessera? Estes setmanes heu de fer-ne 5 més. Quant les tingueu podeu enviar-me una foto al meu correu revert_anamir@gva.es

1- Dibuixa un ocell.

2- Dibuixa un fagot.

3- Dibuixa a l’avi de Pere.

4- Dibuixa un violí.

5 – Dibuixa a Pere.

________________

Aprofite per a fer un suggeriment per passar el temps i divertir-se amb la música. Dàmaris Gelabert, cada dimecres al seu canal de YouTube o a Instagram, emet un concert en directe des de casa, amb la seua família a les 18h. També podeu entrar i veure els que ja ha fet fins ara. Són cançons infantils, algunes pot ser que les hagen treballat anys anteriors i agrada molt als xiquets i xiquetes

Si teniu qualsevol dubte podeu contactar amb mi, a través de la plataforma ITACA o al correu electrònic (revert_anamir@gva.es) i vos respondré en 48 h com a màxim.

A gaudir de la música!

Ana