PEC

PRINCIPALS TRETS DEL NOSTRE CENTRE

1. Construir entre tots/es una cultura de Centre basada en l’aprenentatge de i per a la convivència, la igualtat i la inclusió, respectant les diferències entre les persones, la igualtat de drets i oportunitats d’homes i dones, així com el respecte a la identitat de gènere.

2. Respectar el medi ambient, com a conseqüència del respecte per un/una mateix

3. Mantenir un ambient de treball que facilite i afavorisca l’educació de l’alumnat en tots els seus àmbits.

4. Desenvolupar les programacions en tots els seus àmbits : Objectius, competències clau, continguts, activitats mètodes pedagògics i criteris d’avaluació.

5. Elaborar la Programació General Anual (PGA) desenvolupant tots els seus apartats

6. Elaborar e Pla d’Actuació per a la Millora (PAM) en tots els seus àmbits.

7. Realitzar les PROGRAMACIONS D’AULA en tots els seus àmbits : Objectius, competències bàsiques, continguts, activitats, mètodes pedagògics i criteris d’avaluació.

8. Complir el PLC fent ús del valencià, com a llengua oficial de la Comunitat Valenciana en la vida acadèmica, administrativa i social del Centre.

9. Complir el Programa Educatiu Plurilingüe PEPLI del Centre que regula la proporció d’ús de les llengües.

10. Complir el RRI que constitueix la norma bàsica que regeix la vida del Centre.

11. Desenvolupar el PLA DE CONVIVÈNCIA, treballant i fomentat la MEDIACIÓ ENTRE IGUALS i la SOLIDARITAT, per intentar buscar de manera col·lectiva accions de millora en la convivència diària que permeten i facen del nostre Centre un espai o lloc de participació i de relació respectuosa amb tots i entre tots.

12. Desenvolupar el PLA D’ACOLLIDA per alumnes de nova incorporació al Centre, com un Projecte integral, dirigit a la totalitat de l’alumnat, siga o no immigrant, assumit per tota la comunitat educativa, fent que el nostre Projecte Educatiu i les Concrecions Curriculars de les etapes que s’imparteixen s’ompliguen d’interculturalitat.

13. Dur a terme el PAT als diferents àmbits: alumnat, famílies i Centre

14. Participar activament en la Formació del Professorat (PAF), aportant la possibilitat d’actualització i reciclatge del professorat, per millorar la qualitat del nostre ensenyament.

15. Desenrotllar el PADIE, segons les necessitats de l’alumnat.

16. Desenvolupar el Pla de Foment Lector per a formar alumnes capaços d’analitzar la realitat que els envolta i ser crítics respecte a la quantitat d’informació que reben sobretot, dels mitjans audiovisuals. A més a més, continuar amb les actuacions d’èxit com les tertúlies literàries.

17. Desenvolupar el PLA DE TRANSICIÓ entre les etapes d’Infantil a Primària i de Primària a Secundària amb totes les seues vessants.

18. Col·laborar amb les famílies, les institucions i organismes per a facilitar la relació del Centre amb l’entorn per tal de fomentar un clima escolar que afavorisca l’estudi i la formació integral de l’alumnat.

19. Considerar la diversitat com un valor positiu que millora i enriqueix el procés d’aprenentatge i ensenyament, per així fomentar una educació inclusiva que done resposta a l’equilibri complex entre la excel·lència i la equitat.