Advocat i advocada

"Somos Cervantinos", li diu  Toni Rodríguez de Sola a María Dolores Guntiñas, l'advocat d'un bufet privat, rigorosament vestit per a l'ocasió, amb corbata i maletí de feina, i l'advocada, funcionària de l'ajuntament de Dénia, encarregats de dur aquesta tertúlia tan apassionant sobre el seu ofici i l'experiència de quan eren menuts i venien a l'escola.

L'alumnat de 5é ha gaudit d'aquesta entrevista de la qual hem tret grans aprenentatges.

De vegades tries una carrera per vocació, el cas de María Dolores i unes altres per professió, el cas de Toni. Ambdós coincidint que el que volien era lluitar pels drets de les persones, la igualtat,  acceptant les diferències de cadascú. És per això, que en la seua professió l'empatia ha de ser la qualitat principal.

Com afrontar els nervis dels primers dies, i anar a poc a poc aprenent dels companys i companyes més experimentats.

El respecte al tribunal, que fins i tot s'ha de demostrar amb la indumentària dels advocats/des.

L' éxit, que sempre arriba amb el millor acord entre les parts. Com ells diuen... Val més la pau que tindre raó!

Fem nostre aquest concepte i millorem la convivència escolar, arribant arran de la reflexió i establint acords en els menuts conflictes que sorgeixen en el dia a dia.

Gràcies a tots dos, fins sempre.