PROJECTE GIRLS4STEM

Des del CEFIRECTEM estem col·laborant amb la Universitat de València en el Projecte GIRLS4STEM. Des d’aquest CEFIRE considerem que l’educació en igualtat és un dels principals fonaments per a promocionar una ciutadania crítica i igualitària. Bàsicament es tracta de posar en contacte a científiques actuals amb alumnat no universitari, per a què mitjançant la vida de l’experta els alumnes coneguen la realitat de les científiques, dones actuals i reals que desenvolupen una labor important dins de les diferents disciplines científiques.
El Projecte GILRS4STEM té entre els seus objectius:

• Fomentar la participació activa de totes les parts implicades: estudiantat, professorat, col·legis professionals i empreses, perquè les i els estudiants participants senten que formen part d’aquest projecte.
  • Difondre els coneixements científics i la innovación de l’àmbit STEM, generats tant dins com fora de la Comunitat Valenciana, entre la ciutadania.
  • Visbilitzar a les dones STEM, les seues investigacions, desenvolupaments i avanços.

Que concorda amb diversos dels eixos que duem a terme des del CEFIRE.
Per a conéixer el projecte podeu dirigiu-vos a http://www.girls4stem.es/

Des del CEFIRE-CTEM ens unim al projecte i proposem al professorat la participació en un curs dins del projecte. Les activitats a realitzar per a la seua certificació sàrria:
Assistència a la primera jornada presentació- descripció de projecte.
Participació, almenys en una “xarrada professional”.
Organització i realització d’un vídeo sobre l’experta juntament amb els seus alumnes i la seua presentació en públic en una de les “xarrades family” que es realitzaren al Botànic.