Xarrada  Girls4STEM Family – Inmaculada Aguilar (FECYT)

La Xarrada Girls4STEM Family està dedicada a la nostra padrina Inmaculada Aguilar Nàcher, directora general de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Aquesta xarrada es troba emmarcada dins de les activitats organitzades per Girls4STEM des de la ETSE-UV, el Vicerectorat d’Igualtat Diversitat i Sostenibilitat i la Unitat d’Igualtat de la Universitat de València i compta amb el suport de la Generalitat Valenciana.

El projecte Girls4STEM té com a principal objectiu el foment de vocacions en les àrees STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, per les seues sigles en anglés) entre el públic en general i, de manera molt particular, entre les xiques.

Aquesta sessió suposa la culminació del treball realitzat a les aules per part dels centres, professorat i alumnat que han participat en aquesta edició de Girls4STEM. És el moment de conéixer-se totes les persones participants en l’acció: expertes STEM, professorat, estudiantat i famílies. A més, l’estudiantat tindrà l’oportunitat d’explicar com va ser el procés d’elaboració i comentar com han canviat les seues impressions sobre les branques STEM durant aquest procés.

El projecte busca visibilitzar referents de dones de l’àmbit STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, per les seues sigles en anglés) tant de dins com de fora de la Comunitat Valenciana. Perquè l’alumnat conega de prop a aquestes dones, han d’elaborar, amb el suport del seu professorat coordinador, vídeo-biografies de les expertes STEM que els han sigut assignades.

Durant l’esdeveniment, es donaran a conéixer els centres guanyadors de l’edició, als quals se’ls reconeixerà l’esforç realitzat mitjançant un curs de formació en impressió 3D (amb material inclòs) que permetrà portar les activitats STEM a les aules del centre.

En la web del projecte és possible consultar més informació sobre els objectius i activitats del projecte.

A causa de la situació de pandèmia, l’accés presencial està limitat (aforament màxim 50) a les persones participants en aquesta edició: les expertes STEM, el professorat i l’alumnat acompanyat dels seus familiars.