Llibre “Océano” en el Dia Mundial dels Oceans (8 de juny de 2021)

El pròxim 5 de juny celebrem el Dia Mundial del Medi Ambient. I, el 8 de juny serà el Dia Mundial dels Oceans, un dia no menys important per al nostre medi ambient. Perquè, l’objectiu d’aquest Dia és informar sobre l’impacte dels humans en l’oceà, desenvolupar un moviment mundial de ciutadans per l’oceà i mobilitzar i unir la població mundial en un projecte per a la gestió sostenible dels oceans. El tema per al Dia Mundial dels Oceans d’enguany 2021 és: “L’oceà: vida i mig de subsistència”.

Per això, des de la biblioteca del CEFIRE CTEM ens unim a la celebració del pròxim Dia Mundial dels Oceans, posant a la vostra disposició un bonic i visual llibre titulat Océano”, així com una selecció de materials i recursos online perquè treballeu i celebreu amb vostres alumnes aquest dia tan rellevant.

Océano”:

Busseja dins de les pàgines d’aquest preciós llibre que t’acosta a l’apassionant i immens oceà i que podràs trobar a la teua disposició en la biblioteca del CEFIRE CTEM.

Els oceans cobrixen actualment el 71% de la superfície total de la Terra, gràcies a aquest llibre els/les teus alumnes (a partir de 8 anys) podran sorprendre’s i admirar aquesta grandesa de l’oceà. Océanocompta amb un gran desplegament de recursos visuals i didàctics: solapes, encunyats, desplegables… que es complementen amb una vistosa il·lustració que ens transporta a les profunditats de l’oceà de forma didàctica, espectacular i divertida.

Aquest llibre ens oferix poder endinsar-nos en el mar com a autèntics protagonistes d’ell, gràcies a les seues il·lustracions i bonica estètica crearem un vincle especial amb aquest ecosistema. No podrem evitar sentir-nos part de l’oceà; perquè a vegades serem un peix, altres un cetaci, també un coral o tal vegada una marea. A més de les precioses imatges, els textos que les complementen són imprescindibles per al coneixement de l’ecosistema marí (contenen noms de les espècies, curiositats científiques i explicacions concises i didàctiques) . També hi ha àmplies explicacions sobre el tema tractat en cada apartat a l’inici d’aquest.

Cal destacar que l’orde que seguix “Océano” no atén a capítols, però comença en la costa per a després endinsar-se en els racons més foscos i profunds de mars i oceans. Acaba comptant-nos la gran amenaça que suposa l’actuació del ser humà en tot el planeta, si fem insistència en mars i oceans, l’abocament de contaminants tenen conseqüències catastròfiques per als animals marins.

Cabussa’t en la nostra biblioteca per a accedir a aquest o altres llibres igual de sorprenents que tenim totalment accessibles per a tu. Però, perquè també pugues submergir-te en un “mar de recursos en la xarxa”, hem seleccionat materials i recursos online per a acostar els/les alumnes als vertaders pulmons del nostre planeta: els oceans.

Descarrega’t la fitxa del llibre i el dossier d’activitats, junt amb els materials i recursos online en PDF ací

Val. -- Océano