cdc

PREGUNTES FREQÜENTS

 

Fes la teva consulta usant "Paraules Clau"

1. GENERAL CDC

No s'ha pogut trobar cap entrada. Prove una cerca diferent.

2. IDENTITAT DIGITAL/@edu.gva.es

Doble factor d’auatenticació

Comentaris tancats a Doble factor d’auatenticació

📢 Recordatori de seguretat! En aquests moments s’està activant de forma progressiva l’AUTENTICACIÓ AMB DOBLE FACTOR per protegir la Identitat Digital de docents i no docents. 🗓️ Planificació d’Activació: 🔒 Recorda que si no actives l’autenticació de doble factor, no podràs utilitzar el teu compte des de fora de la xarxa. Aquest mecanisme també s’aplicarà … Llegir més / leer más…

Com utilitzar el correu ID de centre per a la gestió de centre?

Comentaris tancats a Com utilitzar el correu ID de centre per a la gestió de centre?

La identitat de centre amb format [CODICENTRE]@edu.gva.es té una capacitat de 50 GB i unes característiques especials:  Creació de canals privats i compartits. Es recomana no esborrar la Identitat de centre dels canals una vegada estiguen tots els membres assignats al canal, en cas de que les persones deixen de formar part del canal, la Identitat … Llegir més / leer más…

Què puc fer amb el calendari d’Outlook?

Comentaris tancats a Què puc fer amb el calendari d’Outlook?

Totes les persones amb identitat digital disposen d’un calendari associat al seu correu electrònic. En aquest calendari poden: Anotar reunions o esdevenimentsCompartir les reunions o esdeveniments amb altres persones o grups de personesCompartir calendaris amb persones o grups de personesCrear calendaris nous i compartir-losFer ús de calendaris de grups col·laboratiusIncrustar un calendari a la pàgina … Llegir més / leer más…

Com puc enviar o reenviar un correu electrònic a tot el claustre?

Comentaris tancats a Com puc enviar o reenviar un correu electrònic a tot el claustre?

L’enviament o reenviament de correus electrònics a tot el claustre és molt útil. Si be cal fer un ús responsable del mateix, En la següent guia pots veure que hi ha dues maneres de fer-ho.

Per a què puc emprar les carpetes compartides?

Comentaris tancats a Per a què puc emprar les carpetes compartides?

Quan una persona s’encarrega de separar i filtrar els correus que s’han de transferir a un membre de l’equip directiu o a una altra persona del claustre. Quan una persona de l’equip directiu se’n va de permís o està de baixa. Quan vàries persones estan treballant en el mateix projecte. Cada vegada que vàries persones … Llegir més / leer más…

Quins son els avantatges de les carpetes compartides?

Comentaris tancats a Quins son els avantatges de les carpetes compartides?

Compartir carpetes és preferible al reenviament o redireccionament* per les següents raons: No canvia les metadades (data, remitent, destinataris, etc.) del correu electrònic No duplica els correus i per tant no ocupa espai d’ús del seu compte. Tens més informació en aquesta guia (guia carpetes compartides i regles de correu)

Com puc classificar el correu amb el truc del +?

Comentaris tancats a Com puc classificar el correu amb el truc del +?

En la pàgina web del teu centre pots incloure una sèrie d’adreces de contacte per a diferent qüestions (Xarxallibres, Erasmus, Certificats etc.)  Per a fer-ho, pots crear diferents adreces utilitzant qualsevol adreça real  i  afegint-li un signe + i la paraula que desitges. Els missatges arribaran igualment a la mateixa adreça de correu. L’avantatge es … Llegir més / leer más…

Com puc crear una regla d’emmagatzematge de correus a Outlook?

Comentaris tancats a Com puc crear una regla d’emmagatzematge de correus a Outlook?

Amb les regles de correu pots: marcar i respondre a missatges de correu electrònic automàticament 2. moure missatges a carpetes 3. mostrar alertes de nous elements 4. La regla per a crear més fàcil i comuna permet moure tots el missatges d’un remitent a una altra carpeta. Pots crear aquesta regla directament des d’un missatge … Llegir més / leer más…

Com puc compartir una carpeta al correu d’Outlook?

Comentaris tancats a Com puc compartir una carpeta al correu d’Outlook?

Per compartir una carpeta de la teua bústia de correu cal que tu i la altra persona o persones amb la que vols compartir la carpeta completeu aquests passos.  Per una banda tu has de crear la carpeta i compartir-la donant els permisos a la carpeta arrel i la carpeta compartida a la persona que … Llegir més / leer más…

Puc redireccionar correus electrònics?

Comentaris tancats a Puc redireccionar correus electrònics?

Compartir carpetes és preferible al reenviament o redireccionament* per les següents raons: No canvia les metadades (data, remitent, destinataris, etc.) del correu electrònic No duplica els correus i per tant no ocupa espai d’ús del seu compte. De tota manera es possible la redirecció i reenviament de correus a adreces edu.gva.es editant una regla ja … Llegir més / leer más…

3. AULA VIRTUAL-AULES

COM PUC USAR VÍDEOS DE STREAM EN AULES?

Comentaris tancats a COM PUC USAR VÍDEOS DE STREAM EN AULES?

Pots usar l’eina d’Office 365 per a creació i gestió de vídeos dins del teu curs Aules. Pots enllaçar vídeos amb el seu url o incrustar-los perquè formen part d’una tasca o qüestionari. Has de sincronitza el teu curs Aules amb el teu compte Office 365 i obtindre l’enllaç o codi del vídeo en Stream. … Llegir més / leer más…

COM FER UNA REUNIÓ D’EQUIPS DES D’AULES?

Comentaris tancats a COM FER UNA REUNIÓ D’EQUIPS DES D’AULES?

Podeu convocar una reunió del Teams amb els vostres alumnes sense sortir d’Aules. Per fer-ho, podeu crear un anunci, una tasca o qualsevol altra activitat que us permeti afegir una descripció. Per crear la reunió, simplement aneu a l’editor de text enriquit i feu clic a la icona del Teams. Així podreu configurar tots els detalls de la trobada i … Llegir més / leer más…

COM ENGANXAR UN ENLLAÇ D’UN DOCUMENT A AULES DES DEL MEU ONEDRIVE?

Comentaris tancats a COM ENGANXAR UN ENLLAÇ D’UN DOCUMENT A AULES DES DEL MEU ONEDRIVE?

Els professors dels centres de CDC tenen accés a un núvol d’arxius molt potent anomenat OneDrive per emmagatzemar els seus arxius de treball. Aquest núvol té una sèrie de funcionalitats d’intercanvi d’arxius que es poden aprofitar. Per exemple, per emmagatzemar vídeos, còpies de seguretat de cursos anteriors d’Aules, etc. Per accedir al OneDrive des d’Aules, … Llegir més / leer más…

4. AULA VIRTUAL-TEAMS

El claustre també estarà com a membre de l’equip Documentar de manera automàtica?

Comentaris tancats a El claustre també estarà com a membre de l’equip Documentar de manera automàtica?

No, el claustre no forma part de l’equip Documentar. Si necessite que alguna persona docent col·labore amb aquest equip, els propietaris de l’equip han d’afegir-la manualment com a membre.  Cal recordar que hi ha que actualitzar cada curs els membres de l’equip Documentar que s’hagen afegit manualment, per si hi ha alguna persona que no … Llegir més / leer más…

Que significa que l’equip Documentar estiga sincronitzat amb ITACA? Que passa si canvia l’equip directiu?

Comentaris tancats a Que significa que l’equip Documentar estiga sincronitzat amb ITACA? Que passa si canvia l’equip directiu?

Significa que els propietaris de l’equip seràn tant la ID del centre, així com tots els membres de l’equip directiu, si aquest canvia, els membres de l’equip es sincronitzaràn automàticament passant a ser els nous propietaris. 

Quina funció té l’equip Documentar?

Comentaris tancats a Quina funció té l’equip Documentar?

Per a la publicació de documentació cap a fora de l’organització*, hi ha creat un equip anomenat documentar que és l’únic que permet crear enllaços públics amb arxius (documents, imatges, vídeos…) accessibles de manera anònima. NOTA: *Accés a la documentació sense autenticar-se amb una identitat digital. Per a més detalls de com generar enllaços oberts … Llegir més / leer más…

Com puc actualitzar els membres de la llibreta per al docent?

Comentaris tancats a Com puc actualitzar els membres de la llibreta per al docent?

Dins de l’equip Claustre en el canal general apareix una pestanya “llibreta per a docents” on està tot el personal docent que pertany al claustre, per tal d’actualitzar els membres pots consultar la següent guia. 

Ha desaparegut un o més membres d’un equip de gestió (Claustre, Equip directiu o Documentar). Què he de fer?

Comentaris tancats a Ha desaparegut un o més membres d’un equip de gestió (Claustre, Equip directiu o Documentar). Què he de fer?

És molt probable que algun propietari de l’equip haja eliminat a un membre de manera no intencionada, per equivocació… No obstant, l’equip encara mantindrà un o més propietaris. Per tant, des del perfil d’aquests propietaris podràs incorporar novament com a membre de l’equip a la persona o persones que han desaparegut.

Què puc fer per gestionar les incidències TIC al meu centre?

Comentaris tancats a Què puc fer per gestionar les incidències TIC al meu centre?

Tots els centres educatius disposen d’equipament TIC com per exemple ordinadors, projectors o tauletes digitals. Aquest dispositius, en determinades ocasions, poden tindre algun tipus de problema que cal comunicar a les persones encarregades de donar una solució. Mitjançant els formularis de MS Forms i la seua integració en Teams, podem informar dels problemes i fer … Llegir més / leer más…

Què són els canals de Teams i què ofereixen?

Comentaris tancats a Què són els canals de Teams i què ofereixen?

Un equip de Teams està organitzat en canals, en els quals s’organitzen les comunicacions, arxius i aplicacions d’aquest equip. Cada canal es dedica a un tema, projecte o necessitat específica.     Microsoft Teams ofereix tres tipus de canals per a un equip: canals públics, accessibles a totes les persones de l’equip; canals privats que estan … Llegir més / leer más…

Com puc fer un seguiment dels comunicats d’incidències?

Comentaris tancats a Com puc fer un seguiment dels comunicats d’incidències?

Pot utilitzar un simple formulari generat des del Sharepoint de l’ equip directiu i enllaçat a una pestanya del canal general de Claustres per recollir la informació relacionada amb les incidències de convivència. Si vols un millor seguiment del problema pots utilitzar llistes de Sharepoint. Descobreix un exemple de com fer-ho fent servir aquesta guia 

Com puc gestionar les absències del professorat?

Comentaris tancats a Com puc gestionar les absències del professorat?

Una forma ràpida i còmoda és fer servir els formularis per recollir les dades del professorat. L’aplicació forms és senzilla i intuïtiva d’utilitzar. Des del CDC hem preparat una plantilla que podeu trobar a la diapositiva número 6 d’aquesta guia, per si voleu utilitzar-la o per si us serveix d’ajuda. 

Com puc gestionar les Guàrdies a través d’un canal de Teams?

Comentaris tancats a Com puc gestionar les Guàrdies a través d’un canal de Teams?

Gestionar les guàrdies i les absències del professorat és molt important per a tots els centres educatius. És molt útil crear un canal públic a l’equip Claustre per a aquesta finalitat (alguns equips claustre tenen aquest canal predeterminat des de la conselleria)  En esta guia tens un suggeriment de com pots organitzar les guàrdies al … Llegir més / leer más…

5. WEB FAMÍLIA

No s'ha pogut trobar cap entrada. Prove una cerca diferent.

6. PORTAL EDU

COM PUC INCRUSTAR VÍDEOS DE STREAM EN PORTALEDU?

Comentaris tancats a COM PUC INCRUSTAR VÍDEOS DE STREAM EN PORTALEDU?

Stream és una ferramenta de vídeo de Microsoft 365. Si vols incrustar vídeos que tingues en el teu compte de Microsoft Stream assegura’t de que el vídeo té els permisos correctes per a compartir-ho només amb les persones que desitges. Després puja-ho al SharePoint de l’equip documentar del teu centre i utilitza l’enllaç per a … Llegir més / leer más…

COM PUC PUJAR DOCUMENTS A PORTALEDU PERQUÈ QUALSEVOL PERSONA ELS PUGA VEURE?

Comentaris tancats a COM PUC PUJAR DOCUMENTS A PORTALEDU PERQUÈ QUALSEVOL PERSONA ELS PUGA VEURE?

Tots els centres que participen en CDC tindran automàticament un equip creat en TEAMS anomenat Equip Documentar. Aquest equip s’utilitza per gestionar la informació del centre que es compartirà amb membres de fora de la comunitat educativa, per exemple, a través de la pàgina web. L’Equip Documentar té un SharePoint associat amb permisos per compartir documents amb persones de fora … Llegir més / leer más…

7. OFFICE 365

No s'ha pogut trobar cap entrada. Prove una cerca diferent.