
PREGUNTES FREQÜENTS
Fes la teva consulta usant "Paraules Clau"
1. GENERAL CDC
Ja poden crear-se equips de Teams per a la gestió d’aula a 3r i 4t de primària. Cal anar a les classes sugerides dins de l’aplicació Teams.
Ja es poden visualitzar els video tutorials de la formació per a persones coordinadores CDC de Setembre de 22.Prem ací per a més informació.
Poseu-vos en contacte amb tots els centres CDC a través del Fòrum de debat de l’equip de Teams CDC SUPORT! Som una comunitat activa i ens ajudem entre nosaltres. Accedeix a http://www.office.com i identifica’t amb la teva identitat digital 2. Accedeix a Teams. Sol·licita Unir-se a un equip Escriu aquest codi d9645wj. Fes servir el … Read more
Els centres educatius, el personal docent, no docent i l’alumnat s’aniran incorporant al CDC gradualment. Per consultar-ho fes clic ací.
Per a formar part de CDC és necessari que la direcció del centre ho sol·licite a través de la pàgina web de GVA SAI. Accés a sistema GVASAI En aquest link pots consultar un vídeo tutorial sobre aquest tema. Els centres que sol·liciten formar part del projecte de CDC s’incorporen per data de sol·licitud d’incorporació … Read more
Es donarà formació certificada al professorat dels centres que formen part d’aquest projecte. Hi ha una primera formació per a les dues persones que lideren el projecte a cada centre i una formació posterior per a la resta de professors. Fins al moment la formació inicial s’ha estructurat en quatre sessions de quatre hores de … Read more
El Centre Digital Col·laboratiu, CDC, és un projecte de la “Conselleria d’Educació, Cultura i Esport” y la “Conselleria d’Hisenda i Model Económic”, a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions. que té com a objectiu fonamental dotar els centres de la infraestructura i formació necessària per adaptar-se a … Read more
2. IDENTITAT DIGITAL/@edu.gva.es
A data desembre de 22, s’ha dotat de llicència educativa A3 M365 al professorat, alumnat i personal no docent dels Cefires, CEED i centres educatius de secundària i formació professional de titularitat de la Generalitat Valenciana que s’han incorporat al projecte CDC entre abril de 2021 i abril de 2022. Les novetats que aporta la … Read more
La Conselleria disposa de sistemes de protecció del correu electrònic. Tot i això, aquest mitjà sol utilitzar-se com a vector d’atac per part de la ciberdelinqüència. Per tal d’incrementar el nivell de protecció personal, hi ha una sèrie de pautes que cal tindre en compte, i que s’expliquen en la guia de bones pràctiques del … Read more
Les bústies de correu tenen una capacitat de 50 GB. Tot i que és una quantitat d’espai molt gran, cal fer-ne una bona gestió per tal de no esgotar-lo, ja que en aqueix cas es deixaria de poder enviar i rebre més missatges. En la guia de bones pràctiques del correu electrònic hi ha diverses … Read more
Per a usar Per a i A/c no hi ha regles fixes, sols que si es considera que una persona és destinatària principal del correu, es posa la seua adreça en Per a, i si no ho és, en A/c. En canvi, si la normativa obliga a ocultar les dades de les persones destinatàries, les … Read more
En funció del tipus d’adreça electrònica, aquesta podrà ser una dada de caràcter personal. Per a les adreces del domini edu.gva.es, aquelles que són de persones (alumnat, professorat i personal no docent), són dades de caràcter personal, en canvi, les adreces de les identitats digitals dels centres, no ho són. En la guia de bones … Read more
Totes les persones amb identitat digital disposen d’un calendari associat al seu correu electrònic. En aquest calendari poden: Anotar reunions o esdevenimentsCompartir les reunions o esdeveniments amb altres persones o grups de personesCompartir calendaris amb persones o grups de personesCrear calendaris nous i compartir-losFer ús de calendaris de grups col·laboratiusIncrustar un calendari a la pàgina … Read more
Outlook web no té l’opció d’exportar i importar llistes de contactes. Però utilitzant les Carpetes de contactes, les quals poden compartir-se, pots facilitar als membres de l’equip claustre el fet de crear llistes de contactes a través de carpetes de contactes compartides. En aquesta guia pots veure com fer-ho.
Si vols accedir o autenticar-te en algunes aplicacions amb la teua Identitat digital, en aquesta guia trobaras com fer-ho.
L’enviament o reenviament de correus electrònics a tot el claustre és molt útil. Si be cal fer un ús responsable del mateix, En la següent guia pots veure que hi ha dues maneres de fer-ho.
Quan una persona s’encarrega de separar i filtrar els correus que s’han de transferir a un membre de l’equip directiu o a una altra persona del claustre. Quan una persona de l’equip directiu se’n va de permís o està de baixa. Quan vàries persones estan treballant en el mateix projecte. Cada vegada que vàries persones … Read more
3. AULA VIRTUAL-AULES
Dins del Teams Claustre pots crear un canal públic anomenat Equips Docents per fer arribar notificacions relatives a l’ acció tutorial i que tot el claustre estiga assabentat. En alguns equips claustre ve creat des de la Conserria d’educació. Açò dependrà de la fita en la que has entrat a formar part del projecte CDC. … Read more
Un curs de coordinació docent a Aules és una eina molt útil per recollir i registrar informació sobre els grups d’ alumnat de manera ordenada, de cara a les reunions amb els pares i mares. A més : Facilita que els membres dels equips docents puguin compartir les seves impressions i estar informats de les novetats … Read more
Pots usar l’eina d’Office 365 per a creació i gestió de vídeos dins del teu curs Aules. Pots enllaçar vídeos amb el seu url o incrustar-los perquè formen part d’una tasca o qüestionari. Has de sincronitza el teu curs Aules amb el teu compte Office 365 i obtindre l’enllaç o codi del vídeo en Stream. … Read more
Podeu convocar una reunió del Teams amb els vostres alumnes sense sortir d’Aules. Per fer-ho, podeu crear un anunci, una tasca o qualsevol altra activitat que us permeti afegir una descripció. Per crear la reunió, simplement aneu a l’editor de text enriquit i feu clic a la icona del Teams. Així podreu configurar tots els detalls de la trobada i … Read more
Els professors dels centres de CDC tenen accés a un núvol d’arxius molt potent anomenat OneDrive per emmagatzemar els seus arxius de treball. Aquest núvol té una sèrie de funcionalitats d’intercanvi d’arxius que es poden aprofitar. Per exemple, per emmagatzemar vídeos, còpies de seguretat de cursos anteriors d’Aules, etc. Per accedir al OneDrive des d’Aules, … Read more
4. AULA VIRTUAL-TEAMS
La pestanya es pot utilitzar per agilitzar la coordinació del treball al centre de diverses maneres. Pots veure un exemple d’ús en aquesta guia
Pot utilitzar un simple formulari generat des del Sharepoint de l’ equip directiu i enllaçat a una pestanya del canal general de Claustres per recollir la informació relacionada amb les incidències de convivència. Si vols un millor seguiment del problema pots utilitzar llistes de Sharepoint. Descobreix un exemple de com fer-ho fent servir aquesta guia
Poseu-vos en contacte amb tots els centres CDC a través del Fòrum de debat de l’equip de Teams CDC SUPORT! Som una comunitat activa i ens ajudem entre nosaltres. Accedeix a http://www.office.com i identifica’t amb la teva identitat digital 2. Accedeix a Teams. Sol·licita Unir-se a un equip Escriu aquest codi d9645wj. Fes servir el … Read more
Una forma ràpida i còmoda és fer servir els formularis per recollir les dades del professorat. L’aplicació forms és senzilla i intuïtiva d’utilitzar. Des del CDC hem preparat una plantilla que podeu trobar a la diapositiva número 6 d’aquesta guia, per si voleu utilitzar-la o per si us serveix d’ajuda.
Gestionar les guàrdies i les absències del professorat és molt important per a tots els centres educatius. És molt útil crear un canal públic a l’equip Claustre per a aquesta finalitat (alguns equips claustre tenen aquest canal predeterminat des de la conselleria) En esta guia tens un suggeriment de com pots organitzar les guàrdies al … Read more
Hi ha dos maneres de fer-ho, utilitzant el Xat d’etiquetes o a través del calendari d’Outlook. Pots escollir la forma que més s’acople a la teua manera de treballar. En la següent guia, s’explica cadascuna d’elles.
S’han creat tres equips de teams per gestionar els centres educatius: Equip Claustre, Equip Documentar i Equip de Gestió. En aquesta guia pots veure les característiques de cadascun.
PER A 5é i 6é de PRIMÀRIA: 1.Selecciona Teams en la barra de l’aplicació de microsoft Teams 2.Selecciona classes suggerides Clica en el següent enllaç per a obtindre més informació
Els equips de Classe es generen des de Conselleria amb les dades de matrícula d’ITACA. El professorat ha de demanar els seus TEAMS des del mòdul d’ITACA docent. La generació d’equips en Microsoft Teams es produeix tots els dies a partir de les 19.00 h. Es tracta d’un procés que dura diverses hores, amb la … Read more
L’ús d’etiquetes per a les persones del claustre pot facilitar i agilitar molt les comunicacions diàries amb ells. Es poden establir etiquetes per a docents d’un mateix nivell o grup, per a docents implicats en un projecte concret, o per a les persones d’un departament. Una vegada creades i assignades les etiquetes ens serveixen per … Read more
5. WEB FAMÍLIA
Tots els centres que participen en CDC tindran automàticament creat un equip en Teams denominat Equip Documentar. Aquest equip serveix per a gestionar la informació del centre que es compartirà amb membres de fora de la comunitat educativa, per exemple, a través de Web Família. L’equip documentar té un SharePoint associat amb permisos per a … Read more
Una vegada creada una reunió virtual al Teams, s’envia un missatge als pares amb un enllaç a la reunió. A continuació, podeu consultar la llista d’assistents trobant la reunió dins del calendari de Teams i fent clic a la pestanya d’assistència.
6. PORTAL EDU
Per compartir correctament qualsevol tipus de document emmagatzemat a l’equip documentar, cal fer ús dels enllaços que apareixen al compartir el document (com per exemple, l’enllaç de l’opció copia l’enllaç o el de l’opció envia l’enllaç). Si intentes compartir l’enllaç d’una altra manera (com per exemple, l’enllaç que apareix des de l’URL de la barra … Read more
Stream és una ferramenta de vídeo de Microsoft 365. Si vols incrustar vídeos que tingues en el teu compte de Microsoft Stream assegura’t de que el vídeo té els permisos correctes per a compartir-ho només amb les persones que desitges. Després puja-ho al SharePoint de l’equip documentar del teu centre i utilitza l’enllaç per a … Read more
Tots els centres que participen en CDC tindran automàticament un equip creat en TEAMS anomenat Equip Documentar. Aquest equip s’utilitza per gestionar la informació del centre que es compartirà amb membres de fora de la comunitat educativa, per exemple, a través de la pàgina web. L’Equip Documentar té un SharePoint associat amb permisos per compartir documents amb persones de fora … Read more
7. OFFICE 365
Sí. Amb la teua llicència educatives tens la possibilitat d’instal·lar el OneDrive d’escriptori tant per a Lliurex com per a Windows. Amb aqueixa aplicació pots sincronitzar arxius i carpetes del teu ordinador amb els espais que tens en el núvol, tant de OneDrive com de SharePoint. També pots moure o copiar arxius i carpetes de … Read more
Pots fer-ho des del teu OneDrive. Pots moure arxius o carpetes completes d’un lloc a un altre dins del teu OneDrive i també entre els teus espais de SharePoint, si tens permisos d’escriptura en ells. També pots fer còpies d’aqueixos fitxers o carpetes. Tingues en compte que, si fas una còpia, els documents es duplicaran, … Read more
Sí, es poden configurar les carpetes associades a canals públics o altres subcarpetas del SharePoint del Claustre perquè només determinades persones del Claustre puguen editar documents, permetent a la resta del Claustre accedir en manera consulta o lectura. Tingues en compte que els propietaris de l’equip Claustre, en principi l’equip directiu, tindran sempre accés d’escriptura. … Read more
El centre pot configurar canals públics en l’equip de Claustre perquè es creuen carpetes de col·laboració en el SharePoint del Claustre. Tots els membres del claustre tindran accés a aqueixos espais, encara que es poden limitar els permisos perquè l’accés siga de només lectura si és necessari. Tens més informació en aquesta guia (accés guia … Read more
Sí, tots els membres de l’equip directiu disposen del seu propi equip privat i el SharePoint corresponent per a la col·laboració en el treball amb arxius i carpetes, al qual només ells tenen accés. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).
La documentació sensible del centre pot guardar-se en alguns espais del OneDrive del centre en casos molt especials. L’equip directiu ha de gestionar aquests espais i controlar l’accés a aquests. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).
Sí, tu i la resta dels membres del departament disposeu d’un espai privat de col·laboració d’arxius i carpetes amb el seu propi SharePoint associat al del Claustre. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).
Sí, tant per a compartir sense edició com per a col·laborar en uns certs documents o carpetes, però t’aconsellem que ho faces en casos molt especials. Per a la col·laboració amb altres membres del claustre és preferible que utilitzes els espais de SharePoint. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).
Pots fer-ho de tres formes: des de l’aplicació Teams, des de l’aplicació SharePoint, o des de l’aplicació OneDrive. T’aconsellem que crees accessos ràpids a tots els teus espais de SharePoint en el teu OneDrive. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).
En OneDrive pots guardar els teus arxius i carpetes privats i tens el control total d’accés, mentre que el SharePoint s’utilitza per a la col·laboració amb els altres membres del Claustre, del departament, de l’equip directiu o de grups de treball del centre. Tens més informació en aquesta guia (accés guia Gestió Documentació).