La Subdirecció General de Formació del Professorat organitza les jornades “Aules transformadores d’espais i metodologies educatives”, que tindran lloc la vesprada de divendres 12 de maig de 2023 al Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València i el matí del dissabte 13 de maig de 2023 al CEFIRE d’Alcoi

L’objectiu fonamental d’aquestes jornades és oferir una àmplia panoràmica de les possibilitats que ofereixen les aules transformadores per tal que el professorat de tots els nivells educatius siga capaç de posar-les en pràctica amb l’alumnat.

En les jornades reflexionarem sobre el futur pròxim de l’educació pel que fa a l’ús de metodologies actives, un bon ús de la tecnologia digital i una explotació flexible dels espais. Comptarem amb la ponència de Ana Hernández Revuelta, sobre espais educatius, titulada “Professorat i aules de portes obertes” i podrem realitzar una sèrie de tallers pràctics on podrem vivenciar contextos d’aprenentatge actiu amb diferents tecnologies en espais flexibles. A més, gràcies a aquestes jornades podem conèixer experiències d’altres centres de la Comunitat Valenciana amb projectes de transformació d’espais i metodologies educatives.

La inscripció es realitza en l’enllaç següent:  INSCRIPCIÓ

DIVENDRES 12 de maig UPV, Campus Alcoi

16:00  Recepció participants

16:30 Inauguració de les jornades

17:00 Ponència marc.

Ponent. Ana Hernández Revuelta

Títol. Professorat i aules de portes obertes

18:00 Pausa café

18:30 Tallers en sales paral·leles:

• Taller 1: Intel·ligència artificial en un Aula Transformadora
  • Taller 2: Aula Transformadora en el metavers

19:15 Tallers en sales paral·leles:

• Taller 1: Intel·ligència artificial en un Aula Transformadora
  • Taller 2: Aula Transformadora en el metavers

20:00 Visita turística a la ciutat (opcional)

DISSABTE 13 de maig CEFIRE ALCOI

9:45 Recepció participants

10:00 Tallers en sales paral·leles:

• Taller 1: Robòtica educativa
  • Taller 2: Espais flexibles
  • Taller 3: Metodologies actives
  • Taller 4: Experiències de centres

11:30 Pausa café

12:00 Tallers en sales paral·leles:

• Taller 1: Robòtica educativa
  • Taller 2: Espais flexibles
  • Taller 3: Metodologies actives
  • Taller 4: Experiències de centres

13:30 Clausura

MÉS INFORMACIÓ

PONÈNCIA

Ana Hernández Revuelta

Professora d’Educació Secundària, especialitat de Dibuix. Cap d’Estudis del IES Julio Verne de Leganés, Madrid. Doctora en Belles Arts, Llicenciada en Belles arts i Llicenciada en Psicologia. Màster en Arts Plàstiques Contemporànies. Presidenta de l’associació Mejora tu Escuela Pública (MEP).

Des de fa sis anys, lidera un projecte en el centre que pretén canviar la cultura escolar i fer del treball en equip entre professors i la col·laboració docent una nova manera d’entendre l’educació. Un repensar el rol del docent, els espais, les metodologies i la interdisciplinaritat com a eix del canvi.

Títol de la ponència: Professorat i aules de portes obertes

TALLERS DIVENDRES

Taller 1.- Intel·ligència artificial en un Aula Transformadora
Executarem un assitent de text que actua gràcies a la intel·ligència artificial i el modificarem per a resoldre nous funcionalitats.

Projecte scratch

Taller 2.- Aula Transformadora en el metavers
Es presentaran les possibilitats d’aquesta tecnologia, que està fent els seus primers passos en l’entorn educatiu i té un gran potencial per a oferir un aprenentatge immersiu que permet aprendre des de l’experiència.

UPV Alcoi

Plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, 03801 Alcoi, Alacant

TALLERS DISSABTE

Taller 1.- Robòtica educativa
S’enfrontarem al repte de muntar i modificar el comportament d’un robot educatiu perquè supere una prova i competisca en un desafiament

Taller 2.- Espais flexibles
Aquest serà un “espai” de diàleg i reflexió educativa on us proposarem fer-ne una anàlisi dels espais del vostre centre i/o la vostra aula per poder transformar-lo, redissenyar-lo i construir-lo a través d’una senzilla maqueta.

Qüestionari

Documentació en pdf

Taller 3.- Metodologies actives
Presentarem una proposta educativa innovadora que planteja una situació d’aprenentatge de matemàtiques on es treballen diverses competències d’una manera activa.

Taller 4.- Experiències de centres
Centres que han començat la seua transformació metodològica, d’espais o d’ús responsable de la tecnologia digital compartiran la seua experiència i resoldran dubtes de les persones participants.

CEFIRE Alcoi

Edifici Escola Oficial d’Idiomes, Av. Andalusia, 2, 03804 Alcoi, Alacant