Tallers curs 2014-2015

Talleres proposats per al curs 2014-2015. Puntxant sobre el títol s’accedeix a la informació complementària

 Fent clic sobre els enllaços s’accedeix a més informació sobre els seminaris.

 Preparació per al First Certificate in English / B2.

Es tracta d’un curs d’anglès de nivell intermedi alt, que té com a objectius no només millorar el nivell general d’anglès en els àmbits acadèmic i professional, l sinó també el desenvolupament de les destreses específiques necessàries per preparar i superar l’examen de First Certificate in English i fomentar l’aprenentatge autònom i la responsabilitat individual en l’aprenentatge.

Requisit: caldrà presentar títol homologat de B1.

Màxim: 15 alumnes

Preparació per al PET / B1 en anglès.

Es tracta d’un curs d’anglès de nivell intermedi, que té com a objectius no només millorar el nivell general d’anglès en els àmbits acadèmic i professional, l sinó també el desenvolupament de les destreses específiques necessàries per preparar i superar l’examen de PET i fomentar l’aprenentatge autònom i la responsabilitat individual en l’aprenentatge.

Requisit: caldrà presentar títol homologat de A2

Màxim: 15 alumnes

Anglès Pràctic. Everyday English

Anglés pràctic per a treballar, especialment, l’expressió i comprensió oral.

Màxim: 15 alumnes

Tècniques de debat i expressió oral (parlar en públic ) 

Es pretén familiaritzar l’alumnat amb les tècniques de debat i, si s’escau, participar en els tornejos de debat que es convoquin. Igualment, es treballa l’expressió oral en diverses situacions: exposicions, entrevistes, etc. L’objectiu fonamental és aprendre a parlar en públic de forma eficaç, aprendre tècniques oratòries i "perdre la por" al fet de parlar en públic, perquè els alumnes puguin enfrontar-se a aquestes situacions de forma natural i assolir els seus objectius comunicatius.

Màxim: 15 alumnes

Comentari de textos i literatura castellana.

El seminari pretén aprofundir en la modalitat de comentari de text pragmàtic com una ampliació del comentari de text que es treballarà al llarg de 1r de batxillerat i amb caràcter propedèutic per a 2n de batxillerat.

D’altra banda, la literatura també estarà present en el seminari: es comentaran fragments d’obres representatives de la història de la literatura en llengua castellana, es comentaran les novetats editorials, s’elaboraran composicions literàries … amb l’objectiu de fomentar la creativitat de l’alumnat i de perfeccionar la seva capacitat expressiva.

Màxim 15 alumnes. Pot ser quadrimestral en coordinació amb altres seminaris quadrimestrals del mateix dia.

Literatura i comentari de text ( en valencià ) .

Els Objectius del seminari són:

  • Millorar la Comprensió i Expressió oral i escrita de l’Alumnat, és a dir, Avancar i aprofundir en els seues Competències lingüístiques.
  • Utilitza el valencià per incrementar a els Coneixements Històrics, literaris, cinematogràfics, musicals, artístics, etc. És tracta d’augmentar el bagatge cultural de l’Alumnat perque descobresca que el valencià li Pot servir com un instrument més per aprendre Coneixements de tot Tipus.
  • Perfeccionar Tant la Comprensió i Expressió oral com la Comprensió i Expressió escrita de l’Alumnat.
  • Aprofundir a els 16 temes de Literatura de 2n de Batxillerat.
  • Utilitza la Literatura com a eina de plaer o / i también d’enriquiment curricular.
  • Repassar la terminologia de comentari de text i ser capaços d’explicar els caràcterístiques més rellevants de cada text que s’hi propose.

Màxim 15 alumnes.

Preparació per als diplomes Intermedi o Superior de la JQCV (Valencià).

Preparar l’Alumnat de 1r i / o 2n de Batxillerat perque pugna Millorar la Seua Comprensió i Expressió oral i escrita en valencià. Aixó li permetrà accedir-els Proves de nivell mitjà o superior de la JQV i también li servirà per Avançar en els Competències lingüístiques, Tant els orals com els escrites.

En funció de la matrícula, és treballarà el grau mitjà o el superior.

Màxim: 15 alumnes

Pràctiques de laboratori de física i química .

Els objectius del seminari són:

  • Familiaritzar-se amb l’ús de materials i productes habituals en un laboratori de física i química.
  • Conèixer les mesures de seguretat i normes de treball en un laboratori de física i química.
  • Conèixer les pautes del mètode científic i aplicar-les en el treball diari de laboratori.
  • Aplicar els procediments estudiats en les classes de física i química per a la realització d’experiments en el laboratori.
  • Elaboració d’informes de pràctiques seguint les regles establertes per a ells
  • Participació en els projectes científics i concursos que es proposen, com el Experimenta de la UV.

Màxim 10 alumnes (pot combinar quadrimestralment amb el laboratori de biologia)

Pràctiques de laboratori de biologia i geologia .

L’objectiu del seminari és abordar l’estudi dels continguts curriculars de 1r / 2n de Batxillerat des del punt de vista pràctic i aplicar les diferents tècniques d’investigació en la resolució de problemes.

Màxim 10 alumnes (pot combinar quadrimestralment amb el laboratori de biologia)

Ampliació de matemàtiques II

Es treballaran els conceptes que es veuen en Matemàtiques aplicades i no en Ciències: Matemàtica financera, Estadística i Probabilitat (primer quadrimestre). Durant el 2n quadrimestre es proposa una bateria de proves per a la preparació exhaustiva de les PAU (ampliació del treball realitzat a classe).

Geogebra i olimpíada matemàtica

El taller està dividit en dos quadrimestres clarament diferenciats, un Geogebra i un altre de problemes d’Olimpíades Matemàtiques.

 1. Visió geomètrica de les Matemàtiques d’ESO i 1r de Batxillerat.

1.1 .- Geometria del triangle.

1.2 .- Nombre auri.

1.3 .- Sistemes d’equacions lineals.

1.4 .- Representació de funcions.

1.5 .- Obtenció d’un polígon de n costats dins d’una circumferència circumscrita.

1.6 .- Còniques.

1.7 .- Visió geomètrica de les derivades.

1.8 .- Concepte de "lloc geomètric".

1.9 .- Teoremes geomètrics de figures planes, Tales, Pitàgores, etc.

1.10 .- Geometria analítica, vectors.

1.11 .- Realització d’un treball a triar per l’alumne.

 2. Resolució de problemes.

2.1.- Resolució de problemes pel mètode prova-error.

2.2.- Resolució de problemes per inducció.

2.3.- Resolució de problemes per reducció a l’absurd.

2.4.- Resolució de problemes via analítica.

2.5.- Resolució de problemes via geomètrica.

Neurociència mèdica.

"Nucli temàtic: La fisiologia de la conducta i l’experiència humana des de l’òptica de la la neuropsiquiatria i la neuropsicologia.

Dirigit a: Futurs estudiants de Medicina, Psicologia, Infermeria, Fisioteràpia, Educació Física, etc ..

Materials: El taller tracta de ser una versió adaptada a alumnes de batxillerat del prestigiós MOOC de la Universitat de Duke "Medical Neuroscience". Els vídeos són d’accés públic i gratuït.

Activitats. No serà necessari memoritzar continguts. Totes les tasques es realitzaran amb material de consulta. Seran: completar mapes conceptuals, respondre proves objectives, localitzar estructures encefàliques en talls de neuroimatge, interpretar resultats de test neuropsicològics i considerar tractaments. "

No s’exigeixen coneixements previs, però és convenient haver cursat Física i Química i Biologia a 4t ESO.

Seminari d’escacs

Entenem que la pràctica dels escacs reuneix una sèrie d’eines molt vàlides per al desenvolupament personal i intel·lectual de l’alumne. Es tracta doncs d’aprofitar els recursos que ofereix els escacs amb objectiu pedagògic per fomentar i estimular les capacitats mentals, la formació del caràcter i el desenvolupament d’habilitats socials.

Els escacs ensenya a pensar, reforça l’atenció, la memòria visual, la concentració, el pensament lògic i el rigor mental. Ensenya a planificar, analitzar en profunditat les situacions, rebutjar el superflu i centrar-se en el fonamental. Ensenya a anticipar conseqüències, imaginar el que pot venir, a tenir criteri i prendre la millor decisió, a pensar abans de parlar o actuar.

Taller de robòtica

El taller de robòtica i control per ordinador té per objectius:

· Conèixer les parts més importants d’un robot i les eines implicades en la seva construcció.

· Conèixer el funcionament i connexió dels elements que formen un robot seguiu la línia.

· Comprendre el funcionament elemental dels sistemes de control, tant de llaç obert com de llaç tancat.

· Programar diferents targetes controladores (K’nex o PICAXE) i robots (Braç robot o Moway) simulant diferents aplicacions pràctiques.

Requisits: haver cursat tecnologia. Nombre màxim d’alumnes: 10-15.

Tecnologia industrial per a enginyers.

La tecnologia és un conjunt de coneixements teòrics i pràctics que ha creat l’home per millorar la seva qualitat de vida i estalviar-se feina. Conèixer o estudiar Tecnologia, és fonamental en els temps que estem i més en el món laboral, ja que un ampli camp de treball està desenvolupat amb ella.

En aquest seminari es treballaran els principals blocs tractats en tecnologia industrial I i II, (Materials, processos de fabricació, energies, màquines, sistemes automàtics, sistemes lògics etc.) necessaris perquè l’alumne que no hagi pogut estudiar l’assignatura durant el batxillerat adquireixi els coneixements suficients per poder cursar qualsevol carrera d’enginyeria o cicle formatiu de grau superior.

Requisits: haver cursat tecnologia. Nombre màxim d’alumnes: 10-15.

Dibuix tècnic en la naturalesa i en l’art / Dibuix tècnic

Taller d’iniciació al dibuix tècnic

  • Proporció vs ¿perfecció?
    • Proporció en plantes, animals i cos humà.
    • L’espiral d’Arquímedes i Fibonacci.
    • El nombre auri.
    • Cànons de bellesa: Vitruvi, Leonardo, Le Corbusier.
    • Els polígons. Les escales
  • Els sistemes de representació
    • Isomètrica: pràctica aplicada al disseny. Tangències.
    • Cònica: Arquitectures i paisatge

Introducció a la Creació de pàgines web i als llenguatges HTML , CSS i Javascript .

A través de este curs és pretén donar a Conéixer, de manera pràctica, a els Fonaments dels llenguatges Bàsics de construcció de pàgines web. És tracta d’APROPAR a l’Alumnat a els Coneixements pràctics de les Noves Tecnologies per Fer-ho un món més accessible i comprensible.

Dirigit a l’Alumnat Tant de primer com de Segon. Nom Màxim d’alumnes: 15

Nota: el seminari es vehicula en valencià.

Requisits: no Conèixer cap Tipus de llenguatge de programació

Arts en paral · lel .

Amb aquest seminari es pretén completar la formació artística de l’alumnat oferint coneixements al eteri art dels sons i de les arts plàstiques; seva importància en moviments estètics, la seva apreciació i, sobretot, la seva vessant humana i poètica.

També oferim aprofundir en noves propostes, treballant la col·laboració grupal i la intel·ligència emocional amb un projecte propi de descobriment, en on puguem trobar les implicacions i simbiosi entre l’art i la vida, i entre les arts en paral·lel.

El seminari serà de dues hores setmanal i la classe estarà presentada pels professors Elvira Aparicio (arts plàstiques) i Manuel Carrascosa (música) .Les sessions passaran per totes les èpoques de la cultura occidental: Grècia i Roma, edat mitjana, Renaixement … .fins nostre moment actual i seran enterament pràctiques.

Història del segle XX a través de les mostres de cultura popular: còmic, cinema i música pop-rock

El seminari "Història del segle XX a través del còmic, cinema, televisió i música pop-rock" consistix a realitzar una anàlisi de fonts històriques que, habitualment no són analitzades en les matèries de HMC ni Història d’Espanya. Cada tema, anirà acompanyat d’una introducció explicant el context històric i les fites fonamentals del període, així com d’una explicació de l’origen de la font a treballar .A més, diversos temes tindran parts pràctiques "originals", com el treball de tècniques artístiques pròpies del còmic. Els temes en què aprofundirem en la música, es basaran en l’anàlisi líric de cançons que van marcar la seva època, per la seva relació amb els fets polítics, econòmics, socials … En fi, es tracta d’oferir a l’alumne un acostament peculiar a les fonts històriques, encara que en els temes que treballem el cinema, ensenyarem tècniques més tradicionals de com participar correctament en un cinefòrum.

Cicle de conferències i activitats transversals