LLIURAMENT DE DIPLOMES I MENJAR FINAL

Dijous passat 15 de juny vam realitzar un menjar amb tot l’alumnat de 1r i 2n ESO i els vam entregar un diploma de la formación rebuda.

FORMACIÓ DE L’ALUMNAT AJUDANT I MEDIADOR

Durant unes sessions s’han format a l’Alumnat Ajudant de 1r ESO i al de 2n en aspectes relatius a la resolució de conflictes i el procés de mediació.

17 DE MAIG, DIA INTERNACIONAL CONTRA LA LGTBIFÒBIA

El Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia se celebra el 17 de maig de cada any per a denunciar la discriminació de la qual són objecte les persones amb preferències sexuals diferents a les convencionals. Així, A les tutories s’han treballat qüestions relacionades amb la diversitat sexual i el respecte cap a la mateixa i  s’ha analitzat el missatge de la cançó “Tendresa Insubmisa” del grup valencià El Diluvi, cançó que ha sonat tota la setmana al centre.

8 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Per al dia de la dona es va realitzar un collage amb les fotos de tot l’alumnat i professorat del centre. El mosaic representa la imatge d’una dona amb una frase relativa al feminisme.

14 DE FEBRER: FELIÇ DIA DE L’AMOR A TOTS I TOTES, PERÒ…

En tutoria s’ha abordat el dia de Sant Valentí, des de la perspectiva de celebrar l’amor a un/a mateix/a i qüestionar el mite de la mitja taronja, perquè no són mitges taronges sinó taronges senceres. S’ha treballat l’amor propi a partir de la cançó composta per l’alumnat de l’IES l’Arabí de l’Alfàs del Pi, en col·laboració amb el grup Mo’roots, del Programa Imprescindibles. “Perquè ets imprescindible. Perquè tu ets irrepetible”(cançó que ha sonat en els canvis de classe esta setmana)

30 DE GENER, DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

El Departament d’Orientació amb l’Equip d’Alumnat Ajudat van organitzar un xicotet acte simbòlic per a prendre consciencia de la crisi humanitària dels refugiats, milers d’essers humans que fugen de guerres i conflictes, persones com qualsevol de nosaltres que busquen la seguretat i portar a les seues famílies lluny de la mort. I així, recordar la guerra d’Ucraïna perquè esta és la crisi de refugiats a Europa més greu des de la II Guerra Mundial. Per això, es va fer lectura d’un manifest en l’esplai i es van penjar unes fotos i frases relacionades amb el tema triat “Refugiats: Persones que busquen la pau”

XIX TROBADA MEDIACIÓ

El passat 19 de desembre, va tindre lloc la XIX TROBADA DE MEDIACIÓ en l’espai Rambleta amb el lema “Parla amb mi”, sota el tema de l’empatia. Una representació de 10 alumnes de l’equip d’Alumnat Ajudant de l’IES, va acudir acompanyats del professorat del Departament d’Orientació; Francisco Martínez Ramírez i Susana Mirasol Mas. En la trobada van compartir experiències amb altres equips mediadors de tota la Comunitat Valenciana, en total 59 centres.

El diari Levante, va estar a la trobada i ha publicat un article amb fotos. https://www.levante-emv.com/fotos/valencia/2022/12/20/xix-encuentro-equipos-mediacion-escolar-80186315.html#foto=10

POSADA EN MARXA DE L’OBSERVATORI DE LA CONVIVÈNCIA

El grup d’observadors de la convivència l’integren alumnat de 1r i 2n ESO que han sigut elegits pels seus companys i companyes tenint en compte que són persones de la classe que donen confiança, que els agrada escoltar i intenten ajudar als seus iguals.

REIVINDICACIÓ DEL DIA 25 DE NOVIEMBRE INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.

Per una banda, es va fer una proposta a les tutories per a decorar la porta de la classe de violeta treballant la cançó de Rozalen “La porta violeta”, volguent transmetre l’entrada de tots i totes en un espai lliure de violència masclista. Escoltarem esta cançó en el pati.

A més, es va elaborar un comptador de dones mortes de l’any 2022 i des del 2003 (que es registra) per visibilitzar el nombre de víctimes que causa el masclisme. Amb un missatge clar: Volem deixat de comptar!!!

L’Alumnat Ajudant del centre també va col·laborar en una altra activitat posant llaços violetes a qui va deixar en un mural un pòsit amb un missatge de tolerància zero cap a qualsevol tipus de violència.

JORNADA D’ACOLLIDA A L’ALUMNAT DE NOVA INCORPORACIÓ A L’IES

L’Alumnat Ajudant del centre col·labora en esta jornada, acompanyant al nou alumnat en la visita a les instal·lacions del centre i explicant-los el funcionament de l’IES.